مجموعه‌های فعال در مساجد، متحد و همسو باشند
کد خبر: 4098015
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
مؤسسات قرآنی فعال در مساجد/ ۴

مجموعه‌های فعال در مساجد، متحد و همسو باشند

مدیر مؤسسه قرآنی «نور کوثر» شوشتر با بیان اینکه مجموعه‌های فعال در مساجد باید متحد و همسو باشند،‌ گفت: در برخی از مساجد امکانات بدون استفاده می‌ماند درحالی‌که مؤسسات قرآنی می‌توانند با تعامل با امام جماعت فضایی برای آموزش قرآن فراهم کنند.

جلسات قرآنی مساجدمهدی مکوندی‌غلامی، مدیر مؤسسه قرآنی نور کوثر شهرستان شوشتر، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه مؤسسه قرآنی «نور کوثر» از ابتدای تأسیس در سال 87 در مسجد علامه شیخ شوشتری فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: یک نکته مهم دربار فعالیت قرآنی در مساجد این است که مجموعه‌های فعال در مساجد، متحد و همسو باشند تا مؤسسه قرآنی بتواند برای آموزش برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه مؤسسه قرآنی نور کوثر این مشکلات را پشت سر گذاشته و اتحاد با پایگاه مقاومت بسیج و امام جماعت به پیشبرد فعالیت مؤسسه قرآنی کمک می‌کند، افزود: عدم موفقیت برخی مؤسسات در همسو شدن با مسجد باعث شده است که فعالیت خود را به مکان دیگری انتقال دهند و با توجه به بالا بودن اجاره بها، برخی از آنها، به فعالیت خود را کم کردند.

غلامی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی اظهار کرد: از ویژگی‌های فعالیت در مسجد این است که جذب نیروهای جوان را برای مؤسسه آسا‌ن‌تر می‌کند و امکانات مورد نیاز مؤسسه هم در مسجد وجود دارد. مؤسسه نور کوثر علامه بر مسجد علامه شیخ شوشتری، در یک حسینیه در سطح شهر نیز فعالیت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه‌های فعال در مسجد باید هم‌افزایی داشته باشند تا بتوان مسجد را به پایگاه قرآنی تبدیل کرد، تصریح کرد: در برخی از مساجد، امکانات بدون استفاده می‌ماند. مؤسسات قرآنی می‌توانند با تعامل با امام جماعت مسجد و پایگاه فضایی برای آموزش قرآن در مسجد فراهم کنند.

این مدرس قرآن با بیان اینکه مسجد بهترین مکان برای جذب نیرو است، گفت: تبدیل شدن مسجد به پایگاه قرآنی، امری شدنی و واقع بینانه است. بعضی مساجد ما راکد هستند، معمولاً پایگاه‌های بسیج برنامه قرآنی دارند، اما نیرو متخصص و مدرس ندارند. مؤسسات قرآنی می‌توانند این خلأ را در مساجد پوشش دهند.  

انتهای پیام
captcha