مسیر فعالیت‌های قرآنی به درستی طراحی شود
کد خبر: 4092080
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۳
فعالیت قرآنی دانشگاه‌ها؛ چالش‌ها و راهکار‌ها / ۱۲

مسیر فعالیت‌های قرآنی به درستی طراحی شود

داور مسابقات بین‌المللی قرآن معتقد است که بسیاری از گلایه‌های جوانان به نبود همدلی‌ و همزبانی بین خود و بالادستی‌ها برمی‌گردد؛ که اگر مسیر فعالیت‌های قرآنی خوب طراحی شود می‌تواند بسیاری از این موارد را حل کند.

سعید رحمانی، داور مسابقات بین‌المللی قرآنسعید رحمانی، داور مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به چالش‌های فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه گفت: آنچه اکنون یک جوان نخبه و دانشگاهی را بعضاً می‌تواند به سمت کدورت، دلسردی و دلزدگی ببرد این است که بین خود و مسئول دانشگاه، بالادستی‌ها و نسل بعدی یک گسست و فاصله ببیند.

وی تصریح کرد: طبیعتاً اگر فعالیت‌های قرآنی خوب مدیریت شود و باعث شود که فرمان و راهبرد اصلی حرکت قرآنی این باشد که این نسل‌ها را به همدیگر نزدیک کند، این فعالیت‌ها به شدت می‌تواند در همدلی سطوح مختلف جامعه، بین استاد و دانشگاه، استاد و دانشجو و بین دانشجو و مسئولان یکی از حرکت‌های راهبردی باشد.

رحمانی تأکید کرد: در سطح دانشگاه‌ها با توجه به این نکات نه تنها یک مسابقه قرآن برگزار می‌شود بلکه اگر خوب در این زمینه مدیریت داشته باشیم و این همدلی ایجاد شود بسیار مؤثر است.

این داور مسابقات قرآن اضافه کرد: چنین اقدامی موجب رقم زدن همدلی‌ خواهد شد چراکه نباید فراموش کنیم بسیاری از گلایه‌های جوانان به این عدم همدلی‌ها، نشنیدن صحبت‌ها، نبودن نشست‌های مشترک و به این خودمانی نبودن‌هاست؛ این مسیر قرآنی اگر خوب طراحی شود می‌تواند بسیاری از این موارد را حل کند.

انتهای پیام
captcha