فعالیت‌های قرآنی را به سطح جامعه بیاوریم
کد خبر: 4097079
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
فعالیت قرآنی دانشگاه‌ها؛ چالش‌ها و راهکار‌ها / 14

فعالیت‌های قرآنی را به سطح جامعه بیاوریم

قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه اکثر مسابقاتی که در سطح بالا برگزار می‌شود یک فعالیت روتین است و شاید از سطح جامعه هدف برنخاسته است، گفت: باید فعالیت‌های قرآنی به سطح جامعه بیاید.

عباس هاشمی، قاری بین‌المللیعباس هاشمی، قاری بین‌المللی و داور مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه آیا صرفاً برگزاری مسابقات قرآن می‌تواند عاملی برای جذب دانشجویان به این عرصه باشد، گفت: این اشکال را می‌توان گرفت که اکثر مسابقاتی که در سطح بالا برگزار می‌شود یک فعالیت روتین است و شاید از سطح جامعه هدف برنخاسته است.

وی تصریح کرد: شاید عموم مردم در همان جامعه‌ای که در آن مسابقه سطح بالا برگزار می‌شود، حتی اطلاعی نیز از برگزاری مسابقه نداشته باشند‌ در صورتی که باید فعالیت‌های قرآنی به سطح جامعه بیاید؛ مثلاً باید در دانشگاه‌ها اکثر دانشجویان درگیر این قضیه شوند یا در مساجد اکثر کسانی که به آن رفت‌وآمد دارند و همچنین خانواده‌ها باید درگیر شوند و در آموزش و پرورش نیز توجه به این مسئله مهم است.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم اضافه کرد: اگر کف جامعه هدف را رها کنیم و صرفاً به یکسری مسابقاتی که فقط نمود رسانه‌ای دارد، بپردازیم قطعاً نمی‌توانیم آن نتیجه‌ای را که می‌خواهیم بگیریم.

هاشمی با بیان اینکه باید فعالیت‌های عمومی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم البته کار تخصصی نیز لازم است اما آن می‌تواند به اقشار خاصی محدود شود، تأکید کرد: فعالیت‌های عمومی را در جامعه هدف نباید فراموش کنیم مثلاً بحث روخوانی و روان‌خوانی و یکسری مسائلی که اکثراً می‌توانند با آن درگیر شوند.

وی، یکی از راه‌های جذب دانشجویان به فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه را در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای آنان دانست و گفت: به عنوان مثال در نمرات یا حتی در مدرکی که می‌گیرند یکسری مشوق‌هایی در نظر بگیریم که جذب شوند و توجه بیشتری نشان دهند.

این داور مسابقات قرآن ادامه داد: همچنین اساتیدی را در سطح دانشگاه پرورش دهیم که مسلط به این امور باشند و اگر اساتید خود ساخته و علاقه‌مند به این کار باشند قطعاً دانشجویان نیز تمایل نشان می‌دهند.

انتهای پیام
captcha