تداوم محکومیت اهانت به قرآن در الخلیل/ قرآن‌سوزی جنگ با اسلام است
کد خبر: 4091055
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

تداوم محکومیت اهانت به قرآن در الخلیل/ قرآن‌سوزی جنگ با اسلام است

مرکز اسلامی الازهر، مفتی قدس و فلسطین و قاضی قضات فلسطین ضمن محکومیت اهانت به قرآن در شهر «الخلیل» فلسطین، تأکید کردند این جنایت، اقدامی وحشیانه و جنگ با اسلام است و تجاوزی آشکار و اهانت به احساسات حدود یک میلیارد مسلمان در جهان به شمار می‌آید.

به گزارش ایکنا به نقل از arabdown.org، مرکز اسلامی الازهر با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم در شهر «الخلیل» فلسطین اعلام کرد:  قرآن کریم همچنان کتابی هدایتگر برای انسانیت است و ارزش‌های خیرخواهانه و حق‌طلبانه و زیبایی را به بشر ارائه می‌کند و کینه‌های افراد حقیر، قداست آن را نقض نخواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: رفتار عاملان تعصب، کینه، تنفر و روح‌های بیمار و صاحبان پرونده‌های سیاه در کشتار و تروریسم نیز که دستانشان به خون انسان‌های پاک فلسطین آلوده شده است، قداست قرآن را زیر سؤال نخواهد برد.

در بیانیه فوق تأکید شد: الازهر، ایمان راسخ دارد که خداوند حافظ قرآن است و تا زمانی که دنیا باقی است، قرآن هم جاودانه خواهد ماند و دشمنان انسانیت و تمدن به نابودی و زوال خواهند رسید.

الازهر همچنین بیان کرد: این جنایت‌های صهیونیستی، احساسات خشونت‌گرایانه و نفرت‌افکنی را تغذیه می‌کند و به توافقنامه‌های بین‌المللی ضربه می‌زند و وحدت عرب‌ها و مسلمانان را یادآوری می‌کند و آنان باید در برابر کسانی که به مقدسات آنان اهانت می‌کنند، بایستند.

هشدار مفتی قدس نسبت به سکوت در برابر اهانت به قرآن

همچنین شیخ محمد حسین، مفتی قدس و فلسطین نیز ضمن محکومیت این اقدام ضد دینی صهیونیست‌ها، تأکید کرد: این رفتار‌های ناخوشایند، بیانگر نژادپرستی علیه اسلام است و احساسات نفرت‌آمیز و خشونت‌آمیز را میان مردم برمی‌انگیزد و به تنش و آشوب میان آنان منجر می‌شود و نیازمند مانعی برای پایان‌دادن به چنین اقداماتی است که مهم‌ترین مقدسات مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: این نخستین‌بار نیست که افراط‌گرایان به کتاب خدا اهانت می‌کنند و پیش از این نیز اقدامات مشابهی را شاهد بوده‌ایم و این سبک آنان در زندگی است.

شیخ محمد حسین در ادامه ضمن هشدار نسبت به سکوت بین‌المللی در برابر این تجاوزهای شرم‌آور، از کشورهای جهان و سازمان ملل تصویب قانونی برای ممانعت از اهانت به ادیان و نمادهای دینی و جرم‌انگاری این اقدامات و مجازات عاملان آن را خواستار شد تا چنین حرکاتی که خارج از ارزش‌های انسانی و بین‌المللی است و در منطقه و جهان تنش‌آفرین خواهد بود، پایان یابد.

هتک حرمت قرآن جنگ با اسلام است

بنا بر این گزارش، شیخ محمود الهباش، قاضی قضات فلسطین و مشاور امور دینی و روابط اسلامی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ضمن محکومیت اهانت به قرآن در الخلیل، تأکید کرد: این جنایت، اقدامی وحشیانه و جنگ با اسلام است و تجاوزی آشکار و اهانت به احساسات نزدیک به یک میلیارد مسلمان در جهان به شمار می‌آید.

وی اظهار کرد: امتی که برای قرآن و قوانین و ارز‌ش‌های خود خشمگین نمی‌شود، امتی ذلیل و مطیع است که هیچ‌کس به حرفش گوش نمی‌دهد و برایش اهمیت قائل نیست.

یادآور می‌شود، دیروز دوشنبه، 18 مهر برخی شهرک‌نشینان یهودی در منطقه قدیمی شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن با هتک حرمت، نسخه‌هایی از قرآن را سوزاندند.

نضال الجعبری، مدیر اداره اوقاف الخلیل در این باره اظهار کرد: برخی شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجدی در نزدیکی حرم ابراهیمی در شهر الخلیل نسخه‌هایی از قرآن کریم را پاره کردند و بعد از آتش زدن، آن‌ها را در سطل زباله انداختند.

وی بیان کرد که هتک حرمت قرآن و مساجد در پی تعرض شهرک‌نشینان به حرم ابراهیمی انجام شد.

انتهای پیام
captcha