از فراخوان حماس برای حضور در مسجدالاقصی تا محکومیت قرآن‌سوزی صهیونیست‌ها
کد خبر: 4090825
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
آخرین تحولات فلسطین؛

از فراخوان حماس برای حضور در مسجدالاقصی تا محکومیت قرآن‌سوزی صهیونیست‌ها

جنبش حماس خواهان حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی به منظور مقابله با تعرض گسترده صهیونیست‌ها به این مسجد در روز سه‌شنبه شد، از سوی دیگر ضمن محکومیت قرآن‌سوزی شهرک‌نشینان صهیونیست از علمای مسلمان و امت اسلامی خواست تا توانمندی‌های خود را برای پشتیبانی از مقاومت فلسطین بسیج کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در قدس تأکید کرد: تلاش رژیم اشغالگر و گروهک‌های صهیونیستی برای تعرض گسترده و هزاران نفری به مسجدالاقصی در روز سه‌شنبه مستلزم بسیج عمومی و حضور گسترده و پررنگ فلسطینیان در این مسجد برای مقابله با اشغالگران اسرائیلی و به شکست کشاندن طرح‌های شوم آنان است.

محمد حماده تصریح کرد: متمسک شدن یهودیان به متون تلمودی برای اجرای تعرض دسته‌ جمعی به مسجدالاقصی به مناسبت عید یهودی «عرش» و آماده‌سازی‌ها برای این کار، موجب شده تا ما زنگ خطر را در رابطه با توطئه جدید اشغالگران علیه قبله نخست و تلاش برای تقسیم و یهودی‌سازی آن به صدا دربیاوریم.

حماده اظهار کرد: ضمن تأکید مجدد بر حق تاریخی و ملی خود در مسجدالاقصی، بار دیگر از تمامی گروه‌ها، جریان‌ها، اداره اوقاف اسلامی قدس، انجمن‌ها و هیئت‌ها، شخصیت‌های دینی و ملی و عموم ملت فلسطین دعوت می‌کنیم برای مقابله با این خطر سریعاً وارد عمل شوند.

وی گفت: کما اینکه امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان را به حمایت از ملت فلسطین در مقابله با این تجاوز آشکار فرامی‌خوانیم.

تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

شهرک‌نشینان اشغالگر امروز دوشنبه مجدداً تعرض به مسجدالاقصی را از سر گرفتند. اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مناسبت عید یهودی عرش وارد مسجدالاقصی شدند.

از فراخوان حماس برای حضور در مسجدالاقصی تا محکومیت قرآن سوزی شهرک‌نشینان صهیونیست

شمار زیادی از نیروهای رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه صبح امروز به منظور تأمین امنیت شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی مستقر شدند.

در همین حال، جمع زیادی از نگهبانان مسجدالاقصی و معتکفان نیز برای مقابله با شهرک‌نشینان در صحن‌های مسجدالاقصی حاضر شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را هم در بخش قدیمی قدس به اجرا گذاشته است.

صهیونیست‌های اشغالگر تصمیم دارند فردا سه‌شنبه نیز به مناسبت عید یهودی عرش به طور دسته‌جمعی به مسجدالاقصی تعرض کنند.

حماس هتک حرمت قرآن در الخلیل را محکوم کرد

جنش مقاومت اسلامی فلسطین سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن کریم در نزدیک یک مسجد واقع در شهر قدیم الخلیل را یک جنایت شنیع توصیف کرد که باید به آن پاسخ داده شود.

عبداللطیف قانون، سخنگوی حماس با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: این اقدام شبه‌نظامیان شهرک‌نشین یک تشدید بی‌سابقه در سلسله تعرض‌ها به مقدسات ملت فلسطین است. به گفته وی این اقدام نژادپرستانه مؤید تلاش اشغالگران برای به راه انداختن یک جنگ مذهبی و هدف قرار دادن اسلام است.

القانوع تأکید کرد: سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم هم‌زمان با هجوم به مسجدالاقصی، با هدف تحریک احساسات مسلمانان صورت می‌گیرد. سخنگوی حماس گفت: اعیاد یهودی به خطر بزرگی برای الاقصی و حمله به مردم و مقدسات ما تبدیل شده است.

از فراخوان حماس برای حضور در مسجدالاقصی تا محکومیت قرآن سوزی شهرک‌نشینان صهیونیست

سخنگوی حماس از علمای مسلمان و امت اسلامی و عربی خواست تا جنایت‌های اشغالگران را افشا کرده و توانمندی‌های خود را برای حمایت مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران بسیج کنند.

انتهای پیام
captcha