ثبت‌نام بیش از دو هزار داوطلب برای مسابقات قرآن قطر
کد خبر: 4084184
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

ثبت‌نام بیش از دو هزار داوطلب برای مسابقات قرآن قطر

کمیته برگزاری مسابقات قرآن کریم شیخ جاسم قطر اعلام کرد بیش از 2 هزار داوطلب زن و مرد برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دوحه نیوز، بر اساس بیانیه‌ای که کمیته برگزار کننده مسابقات صادر کرده است در مجموع، 610 شرکت‌کننده، از جمله 180 مرد و 439 زن، در بخش‌های اختصاص داده شده به شهروندان قطری ثبت‌نام کردند.

همچنین 1513 داوطلب در رده کودکان از شهروندان و خارجی‌های مقیم در قطر برای مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند. در میان مهاجران خارجی مقیم این کشور، 1008 داوطلب از جمله 591 مرد و 417 زن  ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسابقات که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، یک جایزه بزرگ به مبلغ یک میلیون ریال قطر برای برندگان دارد. علاوه بر این، پنج برنده اول هر یک از بخش‌ها نیز جوایز مالی دریافت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند در بخش‌‌های حفظ جزء (5)، (10)، (15)، (20) و یا (25) قرآن کریم شرکت کنند.

همچنین بخشی برای حفظ قرآن ویژه ائمه مساجد، مؤذنان، معلمان، قاریان برجسته و برندگان پیشین مسابقات حفظ تدارک دیده شده است.

رقبای مرد و زن این امکان را دارند که در همان بخشی که قبلاً شرکت کرده‌اند یا در بخش دیگری رقابت کنند؛ داوطلبان در بخش کودکان باید شهروند یا مقیم قطر باشد و برای خارجی‌ها باید 12 سال یا کمتر و برای ساکنان 8 سال یا کمتر، سن داشته باشند.

در مورد شرایط لازم برای ساکنین، کسانی که در رشته حفظ یک جزء از پنج جزء پایانی قرآن کریم شرکت کرده‌اند، مجاز به شرکت مجدد در همان بخش نیستند، اما می‌توانند گزینه جایگزین را انتخاب کنند.

کمیته برگزاری مسابقات اعلام کرد که بخش مقدماتی از 10 سپتامبر (شنبه 19 شهریور) آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha