هشدار رسانه‌های اسرائیلی درباره تیرگی روابط یهودیان آمریکا و اسرائیل
کد خبر: 4079729
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

هشدار رسانه‌های اسرائیلی درباره تیرگی روابط یهودیان آمریکا و اسرائیل

بحرانی شدن و تیرگی روابط بین یهودیان ساکن آمریکا با رژیم صهیونیستی از سوی رسانه‌های اسرائیلی به عنوان یک هشدار مطرح شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از رای الیوم، بحرانی شدن روابط بین یهودیان ساکن آمریکا با رژیم صهیونیستی از سوی رسانه‌های اسرائیلی به عنوان یک هشدار مطرح شده است.

بر اساس گزارشی که روزنامه هآرتس در این خصوص منتشر کرده، اخیرا در ایالات متحده آمریکا کتاب‌های زیادی از سوی ادیبان یهودی آمریکایی نوشته و منتشر شده است که در آن وضعیت اسرائیل به سخره گرفته شده است. موضوعی که از نگاه این روزنامه اسرائیلی چیز جدیدی نیست اما نکته قابل توجه این است که تعداد زیادی از ادبا و نویسندگان یهودی نیز وارد این ماجرا شده و در این خصوص مطلب می‌نویسند.

این روزنامه اسرائیلی توضیح می‌دهد که در تعدادی از کتاب‌های مهمی که توسط نویسندگان یهودی آمریکایی منتشر شده است، به سناریوی نابودی اسرائیل به عنوان نوعی رؤیا و تخیل پرداخته شده است؛ امری که به خوانندگان این کتاب‌ها فرصت می‌دهد تا برای همیشه با اسرائیل به عنوان مرکزی برای یهودیان خداحافظی کنند.

در گزارش هآرتس آمده است: اگرچه توجه به اسرائیل در ادبیات آمریکایی چیز جدیدی نیست، اما نکته قابل توجه این است که در سال‌های اخیر، تصویری منفی از اسرائیل نمایش داده شده و باعث شده است تا رابطه یهودیان اسرائیل با یهودیان آمریکا تیره شود.

این روزنامه در پایان با اشاره به نوشته‌های برخی از نویسندگان یهودی مقیم ایالات متحده آمریکا، از جمله جاشوا کوهن، آورده است: بدون شک نوشته‌های این ادبای یهودی حاکی از دور شدن تدریجی یهودیان آمریکایی و اسرائیل از یکدیگر است. موضوعی که در دوره نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو نمود بیشتری داشت. چرا که در دوره او، اسرائیل به عنوان کشوری به تصویر کشیده شد که نه تنها تمایلی به امضای توافق‌نامه‌های صلح با همسایگان خود نداشته و برنامه‌ای نیز پایان دادن به اشغالگری ندارد، بلکه سیاست‌های تبعیض‌آمیز خود علیه عرب‌ها و فلسطینیان را هم شدت بخشیده است.

انتهای پیام
captcha