هشدار سازمان ملل نسبت به تخریب منازل فلسطینیان
کد خبر: 4062397
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
تحولات فلسطین/

هشدار سازمان ملل نسبت به تخریب منازل فلسطینیان

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی، نسبت به خطرات سیاست رژیم صهیونیستی مبتنی بر تخریب خانه‌های فلسطینیان در قدس شرقی و کرانه باختری به ویژه مناطق «ج» هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اوچا امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری، 300 ساختمان را در سرتاسر کرانه باختری از جمله قدس شرقی تخریب یا مصادره کرده است.

در این گزارش آمده است: یک ساختمان شامل 12 واحد مسکونی در منطقه وادی قدوم در محله سلوان واقع در قدس شرقی که فلسطینیان در آن ساکن هستند، در معرض تخریب قرار دارد و شهرداری قدس اشغالی اخیراً اخطاریه‌ای را به ساکنان این واحدها تحویل داده و خواستار تخلیه فوری این خانه‌ها شد که این مسئله مغایر با قوانین بین‌المللی و حقوق بشر بین‌الملل است.

اوچا افزود: اگر این ساختمان مسکونی تخریب شود، 74 نفر از جمله 42 کودک آواره و بی‌سرپناه خواهند شد و دو خانواده ساکن این ساختمان جزو آوارگان فلسطینی هستند و دو خانواده دیگر نیز برای دومین بار طی دو سال گذشته آواره خواهند شد.

این نهاد بین‌المللی اشاره کرد که رژیم صهیونیستی همانند همیشه، در توجیه تخریب خانه‌های فلسطینیان مدعی شده که این خانه‌ها فاقد مجوز ساخت هستند.

اوچا بیان کرد: این در حالی است که فلسطینیان اگر هم بخواهند مجوز ساخت دریافت کنند، چنین امکانی برایشان وجود نخواهد داشت، چرا که رژیم صهیونیستی محدودیت‌های شدیدی را علیه فلسطینیان در قدس شرقی و مناطق ج در کرانه باختری اعمال کرده و سخت‌گیری زیادی در مورد آنان به خرج می‌دهد و اجازه اسکان آنان در این مناطق را نمی‌دهد.

بیانیه حماس به مناسبت سالگرد درگذشت رمضان شلح

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد درگذشت دکتر رمضان عبدالله شلح، دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی، یاد وی را گرامی داشت.

هنیه تصریح کرد: در چنین روزی در سال 2020 میلادی، فلسطین یکی از بزرگان خود را که در تاریخ این کشور نقشی بزرگ داشت و قلبی سرشار از ایمان و عشق به میهن داشت از دست داد.

وی در این بیانیه‌ تصریح کرد: شلح مردی بود که با قلب و وجدان خود آزادانه و سرافراز در فلسطین زندگی کرد، وی به مقاومت به عنوان راه و روشی برای رهایی از بند اشغال اعتقاد داشت.  

هنیه تصریح کرد: رهبران امروز جهاد اسلامی راه آن برادر مجاهد را با مسیر سربلندی و عزت ادامه می‌دهند.  

انتهای پیام
captcha