آماده‌باش گنبد آهنین رژیم صهیونیستی از بیم حملات موشکی مقاومت
کد خبر: 4060360
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
با تحولات فلسطین؛

آماده‌باش گنبد آهنین رژیم صهیونیستی از بیم حملات موشکی مقاومت

در آستانه برگزاری مراسم معروف به رژه پرچم از سوی صهیونیست‌های افراطی در مسجد الاقصی، رهبران مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز هشدار دادند. در همین حال ارتش این رژیم از بیم حملات تازه موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، سامانه گنبد آهنین را به حالت آماده‌باش درآورده است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که این جنبش جهت مقابله با راهپیمایی پرچم و تلاش برای هتک حرمت مسجد الاقصی، گزینه‌های زیادی در اختیار دارد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌ای، ضمن تأکید بر این که این جنبش برای مقابله با تلاش‌های صهیونیست‌ها در راستای هتک حرمت مسجدالاقصی و راهپیمایی پرچم که قرار است امروز یکشنبه در بیت‌المقدس اشغالی برگزار شود، گزینه‌های زیادی پیش رو دارد، خاطرنشان ساخت: ما برای تعامل با تحولات وضعیت فردا، سه‌گانه آماده «امت، ملت و مقاومت» را داریم.

هنیه در بیانیه خود در این باره آورد: ما برای همه سناریوها آماده هستیم و سر نیزه را مردم خود در بیت‌المقدس می‌دانیم که هیچ‌گاه در دفاع از مسجدالاقصی و کرانه باختری تردید نکردند؛ فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ گستره مردمی و میدانی بازی در همه سطوح هستند و غزه نیز سپر و شمشیر باقی خواهد ماند.

هنیه همچنین تأکید کرد: اشغالگران صهیونیست می‌خواهند راهپیمایی پرچم را به ایستگاهی برای گذر از دستاوردهای نبرد «شمشیر قدس» و پشت سر گذاشتن محیط پس از این نبرد تبدیل کنند با این حال ما به صراحت می‌گوییم که زمان به عقب بازنمی‌گردد و مسجدالاقصی حق ما و در دستان ماست.

از سوی دیگر صبح امروز نیروهای اشغالگر اسرائیل نمازگزاران را داخل نمازخانه القبلی محاصره کردند، به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند و برای جلوگیری از ورود فلسطینیان موانعی در شهر قدیمی بیت‌المقدس ایجاد کردند.

خبرنگار المیادین در قدس اشغالی امروز گزارش داد که نیروهای اشغالگر به صحن‌های مسجد الاقصی یورش برده و نمازگزاران را در داخل مصلای القبلی محاصره کردند. گروهی از شهرک‌نشینان نیز تحت حمایت نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی یورش می‌برند.

ساعت پنج بامداد نیروهای اشغالگر به مصلای القبلی هجوم بردند و درها را با زنجیر آهنی بستند. نیروهای اشغالگر همچنین برای جلوگیری از رسیدن فلسطینیان به الاقصی سدی در شهر قدیم بیت‌المقدس ایجاد کردند. حدود هزار شهرک‌نشین دیروز شنبه با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های رژیم اشغالگر و تحریک ساکنان به شهر قدیمی بیت‌المقدس حمله کردند.

از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی روز شنبه گزارش دادند که حماس 8 موشک از غزه را به‌صورت آزمایشی به سمت دریا شلیک کرد و این نشانه هشداری برای اسرائیل بود.

 شبکه 12 رزیم صهیونیستی اعلام کرد: نیروهای اشغالگر سامانه گنبد آهنین را برای رهگیری راکت‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین به حالت آماده‌باش درآوردند. این اقدام اندکی قبل از حضور بیش از ۸ هزار شهرک‌نشین در راهپیمایی پرچم است که از غرب قدس اشغالی آغاز و با گذر از باب العامود و محله اسلامی تا دیوار البراق که ملحق به مسجدالأقصی به اتمام می‌رسد.

از سوی دیگر، جناح‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی نسبت به ارتکاب هرگونه حماقت با اجازه هجوم به مسجدالاقصی با سازماندهی راهپیمایی پرچم‌های صهیونیست‌ها هشدار دادند و تأکید کردند: این اقدام مانند یک بشکه باروت خواهد بود که منفجر می‌شود و کل منطقه را به آتش می‌کشد.

در تحولی دیگر، «محمد الهندی» رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شنبه شب گفت که مردم فلسطین با همه نقشه‌های رژیم صهیونیستی مقابله خواهند کرد.

 الهندی با اشاره به اینکه همه احتمالات روی میز است، افزود: مردم فلسطین با تمام نقشه‌های اشغالگران مقابله خواهند کرد. وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر توانمندی‌های مقاومت را دست کم گرفته است، تأکید کرد دست‌کم گرفتن مقاومت برای آنها و شهرک نشینان دردسرساز خواهد بود.

رئیس دایره سیاسی جهاد اسلامی افزود: اسرائیل همچنان تبعات نبرد سیف‌القدس را تجربه می‌کند و امسال برای این رژیم غم‌انگیزتر از سال گذشته خواهد بود. الهندی اضافه کرد: امروز مسئله فلسطین تنها مسئله فلسطینی‌ها و عرب‌ها نیست؛ بلکه بزرگ‌تر از این است و مسئله فلسطین مسئله همه جهان است.

این مقام جهاد اسلامی با بیان اینکه اسرائیل بازوی آمریکا و غرب در منطقه است، گفت: آمریکا به دنبال تسلیم کردن همه منطقه و تسلط بر همه است.

وی در ادامه به سخنان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله درباره راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: همه گزینه‌ها روی میز است و دشمن اسرائیلی هر سخنی از نصرالله را با اعتماد کامل دریافت می‌کند.

او همچنین درخصوص میانجیگری‌های بین‌المللی برای ممانعت از بروز تنش در سرزمین‌های فلسطینی افزود: اسرائیل ارزشی برای میانجیگری‌ها قائل نیست و فقط بر اساس محاسبات مربوط به امور داخلی خود و موضع آمریکا عمل می‌کند.

الهندی همچنین گفت: آینده تشکیلات خودگردان روشن است؛ زیرا وظیفه آن یک وظیفه امنیتی است و نمی‌تواند مواضعی همسو با جوانان انقلابی در میدان داشته باشد.

رئیس دایره سیاسی جهاد اسلامی در پایان گفت: در میدان و روی زمین وحدت میدانی فلسطینیان در مقابله با دشمن به دست می‌آید.

راهپیمایی پرچم به ‌مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود. صهیونیست‌ها مدعی هستند که شهر قدس به‌ صورت کامل پایتخت این رژیم است ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت کشور آنان خواهد بود.

 اشغالگران هر ساله با برگزاری مراسم‌های مختلف، سالروز اشغال بیت المقدس را جشن می‌گیرند و هزاران نفر از شهرک نشینان صهیونیست نیز در آنها شرکت می‌کنند؛ مراسم‌هایی که از دو روز پیش شروع می‌شوند و مهم‌ترین بخش آنها نیز همان راهپیمایی پرچم است که با حضور شمار زیادی از اشغالگران به ویژه شهرک نشینان کرانه باختری برگزار می‌شود و بخش زیادی از شرکت کنندگان در آن نیز نوجوانانی هستند که از سراسر سرزمین‌های اشغالی به بیت المقدس آورده می شوند.

این در حالی است که به طور کلی هر ساله درگیری هایی میان شهروندان فلسطینی ساکن بیت المقدس و صهیونیست های شرکت کننده در راهپیمایی پرچم روی می‌دهد و در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ میلادی نیز نظامیان رژیم صهیونیستی مجبور شدند مسیر راهپیمایی را تغییر داده و از عبور شهرک‌نشینان از محله «باب الاسباط» جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha