یزد میزبان نمایشگاه ملی «صنایع دستی» با محوریت دانش‌بنیان شد
کد خبر: 4054489
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

یزد میزبان نمایشگاه ملی «صنایع دستی» با محوریت دانش‌بنیان شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از برگزاری نمایشگاه ملی «صنایع دستی» با محوریت دانش بنیان در این استان خبر داد.

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اداره كل ميراث فرهنگی، احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی امسال با محوریت دانش بنیان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این نمایشگاه از 26 اردیبهشت ماه امسال به میزبانی استان یزد برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی استان یزد با محوریت دانش بنیان می‌تواند بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان باشد گفت: امروزه مراکز رشد، مراکز دانش بنیان و استارتاپ‌ها توانسته‌اند اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف ایفا کنند و صنایع دستی یکی از مهمترین این حوزه‌ها است.

آخوندی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان با فعالیت در حوزه صنایع دستی می‌تواند منجر به ارتقای بهره‌وری در این حوزه شوند تصریح کرد: امیدوار هستیم بتوانیم در این حوزه به طور مطلوب و با ارتباط‌گیری مؤثر بین حوزه صنایع دستی دانش بنیان ضمن ایجاد اثر مناسب برای ارائه محصولات مشترک به خصوص در نمایشگاه‌ها بتوانیم شبکه‌سازی مؤثری را در استان شاهد باشیم.

آخوندی با بیان اینکه نمایشگاه ملی صنایع دستی یزد فرصت بسیار مناسبی برای عرضه داشته‌های فرهنگی ایجاد ارتباط و تعامل بین شرکت‌های دانش بنیان، مراکز خلاق و مراکز رشد است، گفت: ایجاد تعامل مؤثر می‌تواند منجر به ارتباط موثر در سطح مدیریتی یعنی مابین دستگاه‌های ذی ربط خصوصاً پارک علم و فناوری و اداره کل میراث فرهنگی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد در پایان با اشاره به لزوم حمایت از حوزه دانش بنیان به پیروی از تأکیدات رهبری باید در دستور کار باشد، گفت: یزد به عنوان پهنه خلاق و بستر مطلوب دانش بنیان در سطح کشور باید بتواند در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اقدامات قابل توجهی داشته باشد که این نمایشگاه نقطه عطف و آغاز این اقدامات و رویکرد خواهد بود.

انتهای پیام
captcha