آغاز طرح ملی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4050833
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

آغاز طرح ملی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی

طرح ملی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب چندین طرح زیر شاخه به صورت رایگان ویژه خانواده‌ها در سراسر کشور از سوی مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد برگزار می‌شود.

طرح ملی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا، طرح‌ ملی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب پنج طرح زیر شاخه آن از سوی مؤسسه فرهنگی ـ مردمی تدبر در قرآن و سیره مشهد با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان، گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدرسه علمیه خواهران فاطمة‌الزهرا(س) و مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد برگزار می‌شود.

از مزایا و ویژگی‌های این دوره‌ها می‌توان به مجازی و رایگان بودن، اعطای ‌گواهینامه رسمی، پشتیبانی اساتید و بدون محدودیت سنی و جغرافیایی اشاره کرد.

اولین طرح، طرح «آموزش شیوه‌های تربیتی فرزندان (تربیت جنسی)» است که در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

برخی از سرفصل‌های دوره شامل هدف تربیت جنسی، مفهوم تربیت جنسی، شیوه‌های تربیت جنسی، شیوه‌های مستقیم تربیت و شیوه‌های غیر مستقیم تربیت در دوران کودکی و در دوران نوجوانی است.

این دوره در قالب ۵۲ فایل آموزشی بارگذاری و در مدت دو ماه اجرا می‌شود، شروع دوره ۲۴ فروردین‌ماه است،

طرح بعدی «آموزش مهارت‌های زندگی» نام دارد، این طرح در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود. برخی از سرفصل‌های دوره شامل رزق، طلاق، غیبت، ارتباط، ازدواج، همسایه، همسرداری، تربیت فرزند، مهمان‌نوازی، ارتباط با نامحرم، خشم و کنترل آن، حقوق اجتماعی و خانوادگی زن و ... است.

این دوره در قالب ۸۴ فایل آموزشی در مدت دو ماه بارگذاری می‌شود و از 24 فروردین‌ماه آغاز شده است.

سومین طرح نیز «آموزش سبک زندگی مؤمنانه» نام دارد، این طرح در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

در این دوره مدیریت تمایلات، تشکیل روابط جمعی، سبک‌های عزاداری حسینی، قلمرو امر به معروف و نهی از منکر، راهکارهای مقابله با وسوسه‌های شیطانی، سنجه‌های سبک زندگی در جریان بیماری کرونا و ... تدریس می‌شود.

دوره در قالب ۳۲ فایل آموزشی در مدت دو ماه بارگذاری می‌شود.

طرح چهارم، طرح «آموزش مدیریت خانواده» است که در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

از سرفصل‌های این دوره می‌توان به مهارت مدیریت خانواده توسط مرد و زن بر اساس قرآن و حدیث، مهارت مدیریت خانواده توسط زن در سیره حضرت زهرا(س) و ... اشاره کرد که در قالب ۳۰ فایل آموزشی در مدت دو ماه بارگذاری خواهد شد.

«آموزش نحوه مواجهه با خیانت زوجین در فضای مجازی» نیز پنجمین طرح است که در آن تعریف خیانت، واکاوی مفهوم خیانت در فضای واقعی و مجازی، تفاوت خیانت زوج و زوجه، آثار و پیامدهای خیانت، اثبات خیانت، شیوه واکنش به خیانت، شیوه‌های اصلاح و بازیابی شخصیت، تفاوت ماهوی خیانت و بی‌وفایی، حقوق اجتماعی و خانوادگی زن و مرد آموزش داده می‌شود.

این دوره در قالب ۱۵ فایل آموزشی در مدت دو ماه بارگذاری خواهد شد و از دهم اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

علاقه‌مندان به‌منظور ثبت نام می‌توانند به لینک‌های https://mftqs.ir/?p=560، https://www.instagram.com/m.tadabor/ و https://eitaa.com/joinchat/294060065C1f47b7c9fd مراجعه کنند.

یادآوری می‌‌شود، مؤسسه فرهنگی ـ مردمی تدبّر در قرآن و سيره مشهد، خیابان امام خمینی(ره)، میدان 10 ‌دی، رازی غربی واقع شده است.

انتهای پیام
captcha