کارگران نمونه استان یزد تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4050650
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵

کارگران نمونه استان یزد تجلیل می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اعلام برنامه‌های هفته کارگر، از گردهمایی کارگران با حضور استاندار یزد و تقدیر از تشکل‌های کارگری نمونه و کارگران برتر و خلاق خبر داد.

محمدرضا فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، 29 فروردین ماه در نشست خبری هفته کارگر با اعلام برنامه‌های این هفته اظهار کرد: در گردهمایی کارگران که با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد برگزار می‌شود، از تشکل‌های کارگری نمونه و کارگران برتر و خلاق تجلیل به عمل می‌آید.

وی غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، بازدید از خانواده‌های شهدا، دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و....، میز ارتباطات مردمی و حضور در راهپیمایی قدس، افتتاح تعدادی از واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها و ... را از دیگر برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

فلاحتی با اشاره به اینکه 231 هزار نفر از مردم یزد بیمه شده تأمین اجتماعی هستند اظهار کرد: این تعداد با احتساب خانواده‌های آنها به جمعیتی حدود ۹۵۰ هزار نفر می‌رسد که حدود ۸۰ درصد جمعیت استان یزد را شامل می‌شود.

وی از فعالیت 29 مرکز کاریابی در سطح استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ برای دو مورد مجوز فعالیت جدید صادر شد و دو مورد نیز مجوز فعالیت الکترونیکی را دریافت کردند.

فلاحتی با بیان اینکه خوشبختانه پس از عبور از بحران کرونا وضعیت اشتغال استان بهبود یافته است اظهار کرد: درسال گذشته برای ۳۶۱۸ نفر بیمه بیکاری برقرار شده که این تعداد نسبت به سال ۹۹ با کاهش قابل توجهی رو برو بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان یزد ۵۵۰۰ تعاونی به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۲۰۰ تعاونی فعال هستند گفت: مابقی یا غیرفعال هستند یا تعطیل شده‌اند که برای سال جاری رسیدگی به این تعاونی‌ها جزء برنامه‌های اصلی این اداره کل است.

فلاحتی با اشاره به نرخ بیکاری استان گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان 1399، ۱۳.۵ درصد بوده است که در سال 1400 به ۹ درصد رسیده است. البته میزان نرخ بیکاری آقایان در استان مطلوب است اما در زمینه نرخ بیکاری بانوان استان دارای مشکلاتی است که در همین زمینه در برنامه تحولی استان تحت عنوان یزد نوین اولویت برنامه‌ریزی و اشتغال زایی بانوان در نظر گرفته شده اند.

فلاحتی بیان کرد: براساس آخرین سرشماری انجام شده شهرستان یزد با ۲۸ هزار بیکار بالاترین درصد بیکاری را به خود اختصاص داده و همچنین شهرستان بهاباد با ۲۶۵نفر بیکاری کمترین درصد بیکاری را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha