ابتکار استارتاپ قطری در ماه رمضان برای افطار کارکنان
کد خبر: 4048619
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

ابتکار استارتاپ قطری در ماه رمضان برای افطار کارکنان

یک استارتاپ قطری، به عنوان بخشی از تعهد خود به رفاه کارکنان، وعده‌های افطاری رایگان را برای رانندگان خود ارائه می‌کند تا اطمینان حاصل کند که آنها وعده غذایی خود را حذف نکنند. بیشتر کارگران و کارمندان عادت دارند که به دلیل حجم سنگین کار در حوالی عصر، افطار خود را به تأخیر انداخته یا حذف کنند.

ماه رمضان علاوه بر اینکه ماه روزه‌داری مسلمانان است، زمان مناسبی از نظر روزه‌داران برای خیرخواهی و تلاش برای بهتر کردن زندگی افراد فرودست از طریق کمک‌های مالی و یا برپایی سفره‌های افطار گروهی است.

در این میان برخی از استارتاپ‌هایی که با خیریه‌های مختلف همکاری کرده و یا خود در امور خیریه و کمک‌های بشردوستانه فعال هستند در این ماه فعالیت‌های خود را بیشتر و تلاش می‌کنند در راستای اهداف خود از این ماه بهره ببرند.

یکی از این استارتاپ‌هایی که در حوزه امور خیریه فعالیت دارد، سنونو (Snoonu) نام دارد. این استارتاپ در سال 2019 توسط حمد الحجری، کارآفرین و کارشناس استارت‌اپ با بیش از 20 سال تجربه در نوآوری‌های تجاری تأسیس شد. هدف الحجری این بود که با ایجاد انقلابی در بازار قطر با سریع‌ترین خدمات و متنوع‌ترین بازار، تسهیل خرید آنلاین، فعالیت در حوزه سبک زندگی، تهیه غذا و تحویل مواد غذایی این استارت‌اپ را به یکی از بزرگترین استارت‌اپ‌های قطر تبدیل کند.

در نوامبر 2020، سنونو فروشگاه خواربارفروشی آنلاین 24/7 خود را راه‌اندازی کرد که طیف گسترده‌ای از محصولات محلی را ارائه می‌داد و از بازرگانان قطری که در این حوزه فعالیت دارند، حمایت کرد. سنونو، به دلیل عملکرد خارق‌العاده‌اش، به عنوان بهترین استارت‌اپ حوزه کسب‌وکار از سوی جشنواره «نجاح قطری» انتخاب شد و به‌عنوان یکی از استارت‌اپ‌های برتر قطر از سوی فوربس خاورمیانه جایزه دریافت کرد.

حالا ماه رمضان باعث شده که این استارت‌اپ بتواند جای خود را در بازار ماه رمضان محکم کند.

به گزارش Zawya، این استارت‌اپ پیشرو در حوزه فناوری خرسند است که راه‌اندازی ابتکار عمل ماه مبارک رمضان را با نام «یکی بخر، یکی بده»(Buy 1 Give 1) اعلام کند. هدف این طرح، اطمینان از دسترسی به موقع رانندگان ناوگان حمل و نقل خود به غذاهای گرم و خوشمزه در ماه رمضان است.

سنونو، در راستای تلاش‌های مستمر مسئولیت اجتماعی مشارکتی(CSR) و به عنوان بخشی از تعهد خود به رفاه کارکنان، وعده‌های افطاری رایگان را برای رانندگان خود با حمایت رستوران زنجیره‌ای بریانی اکسپرس (Biryiani Express) ارائه تا اطمینان حاصل کند که آنها وعده غذایی خود را حذف نکنند. بیشتر کارگران و کارمندان سنونو عادت دارند که به دلیل حجم سنگین کار در حوالی ساعات افطار، افطار خود را به تأخیر انداخته یا حذف کنند.

ابتکار استارتاپ قطری در ماه رمضان برای افطار کارکنان

علاوه بر این، سنونو ابتکار «یکی بخر، یکی بده» را در تلاشی مشترک با طیف وسیعی از فروشگاه‌های غذاخوری راه‌اندازی کرده است. براساس این طرح، هنگامی که مشتری یک وعده غذایی از یک تاجر در این طرح خریداری می‌کند، پیکی که غذا را به مشتری می‌رساند، یک کوپن برای یک وعده سحری رایگان دریافت می‌کند.

برای حمایت از این ابتکار، مشتریان می‌توانند با کلیک بر روی بنر «یکی بخر، یکی بده» در نرم‌افزار سنونو، از رستوران‌های شرکت‌کننده غذا سفارش دهند. رستوران‌ها وعده‌های غذایی خاصی را با برچسب «یکی بخر، یکی بده» علامت‌گذاری می‌کنند تا مشتریان بدانند در صورت انتخاب این غذا، پس از تأیید سفارش، یک وعده غذایی رایگان به راننده ارائه می‌شود.

رانندگان می‌توانند هنگام تحویل گرفتن سفارش مشتری، یک کوپن دریافت کنند تا در همان روز از ساعت 20:00 تا نیمه‌شب استفاده شود. زمان‌بندی به‌گونه‌ای تنظیم شده است که رانندگان از یک وعده غذایی دیگر درست قبل از ساعات اوج سحری لذت ببرند.

حمد الحجری، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت سنونو، در مورد طرح «یکی بخر، یکی بده» گفت: به عنوان یک تجارت، ما مشتاق رفاه اعضای تیم تحویل خود هستیم. رانندگان ما ـ‌ همانطور که ما آنها را سنوننرز (Snoonoers) می‌نامیم ـ قهرمانان گمنام هستند، به‌ویژه در ماه رمضان، زیرا آنها تلاش می‌کنند اطمینان حاصل کنند که همه مشتریان سفارشات خود را به موقع دریافت می‌کنند.

الحجری در مورد استقبال سایر شرکت‌ها و رستوران‌ها از طرح «یکی بخر، یکی بده» گفت: من از پاسخی که از شریکان تجاری‌مان دریافت کردیم بسیار خوشحال شدم. این فقط نشان‌دهنده سطح تعهدی است که همه ما نسبت به جامعه خود داریم و قدردانی ما از تیمی است که باعث موفقیت ما می‌شود. معتقدم این بهترین راه برای جشن گرفتن ماه مبارک رمضان و عمل به ارزش‌های آن است.

ابتکار استارتاپ قطری در ماه رمضان برای افطار کارکنان

این کارآفرین قطری تصریح کرد: به عنوان یک تجارت محلی پیشرو، به‌طور مداوم در تلاش هستیم تا بین سود و اصول اخلاقی، تعادل ایجاد کنیم بدون اینکه یکی را برای دیگری کنار بگذاریم. ما به همان اندازه که به موفقیت تجاری خود اهمیت می‌دهیم، به جامعه خود هم اهمیت می‌دهیم.

طرح «یکی بخر، یکی بده» در طول ماه رمضان ادامه خواهد داشت و سنونو، علاوه بر تعهد خود به رفاه تیم‌های خود، متعهد است که از طریق طرح‌های CSR گسترده خود به جامعه نیز کمک کند.

سنونو، با تعهد به فلسفه رمضان یعنی کمک به دیگران اخیراً با سازمان خیریه قطر و هلال احمر این کشور همکاری کرده تا آنها را در لیست فروشگاه‌های موجود در برنامه و وب‌سایت سنونو قرار دهد.

مشتریان با کلیک بر روی بنر «اهدای ماه مبارک رمضان» در اپلیکیشن می‌توانند تمامی گزینه‌های کمک‌های موجود از جمله صندوق خانواده رمضان و سفره‌های افطار را مشاهده کنند. پس از خرید توسط مشتری بر اساس مقدار پول اختصاص داده شده، جعبه‌ها یا وعده‌های غذایی خریداری شده از طرف هر دو سازمان بین افراد نیازمند مورد نظر توزیع می‌شود.

گزارش از محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
captcha