برگزاری بزرگترین مسابقه قرآنی دانش‌آموزان در عراق + عکس
کد خبر: 4041344
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

برگزاری بزرگترین مسابقه قرآنی دانش‌آموزان در عراق + عکس

آستان مقدس عباسی اولین مسابقه کشوری قرآنی ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه را برگزار کرده است.

بزرگترین مسابقه قرآنی ویژه دانش آموزان عراقی از سوی آستان قدس عباسی/آماده

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، مؤسسه قرآن کریم وابسته به مجمع علمی قرآن کریم حرم مطهر حضرت عباس(ع) از روز یکشنبه، 15 اسفند اولین دوره مسابقات قرآنی کشوری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه را در تالار مجمع الشیخ الکلینی آستان و با مشارکت اداره‌های آموزش و پرورش 14 استان عراق برگزار کرده است.

مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور حاج کاظم عباده، یکی از اعضای هیئت مدیره آستان مقدس حضرت عباس(ع) و افضل الشامی، مدیر دفتر متولی شرعی آستان و شماری دیگر از مسئولین آستان عباسی و نمایندگانی از اداره‌های آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد.

احمد الشیخ علی، رئیس مجمع علمی قرآن کریم آستان مقدس عباسی هم طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این مسابقات مجموعه‌ای از برنامه‌های آستان و فعالیت‌های آن از جمله فعالیت‌های قرآنی مستقر در سراسر عراق از طریق مجمع قرآنی و شعبه‌ها و مراکز آن را تشریح کرد.

وی همچنین هدف اصلی این مسابقه را گسترش فرهنگ قرآن و عترت برای دفع هجمه‌هایی که ذهن جوانان را درگیر می‌کند، خواند و از فعالیت‌های مؤسسه و کادر آن در فرآیند آموزش و تربیت  قدردانی کرد.

حسن الشویلی، یک مقام وزارت آموزش و پرورش عراق هم طی نطقی در این مراسم نقش آستان مقدس حضرت عباس(ع) را در ارائه طرح‌های مختلف خدماتی، معرفتی و ایمانی ستود و بر اهمیت فراوان این مسابقه برای دانش‌آموزان مدارس در سایه هجمه‌های متعدد فرهنگی تأکید کرد و گفت: امروز فرزندان ما به ایمان و معرفت قوی در کنار آموزش و پرورش نیازمندند.

شیخ جواد النصراوی، رئیس مؤسسه قرآن کریم هم با اشاره به اینکه مسابقات مذکور در دو رشته حفظ و تلاوت برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه برگزار می‌شود، گفت: حفظ پنج جزء برای مقاطع ابتدایی و حفظ 10 جزء برای مقاطع متوسطه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha