عزاداری اهالی روستای هفت شهیدان در سوگ شهادت امام کاظم(ع) + عکس
کد خبر: 4039267
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

عزاداری اهالی روستای هفت شهیدان در سوگ شهادت امام کاظم(ع) + عکس

مجلس سخنرانی و سوگواری سالروز شهادت هفتمین پیشوای شیعیان امام موسی کاظم(ع) با حضور مردم اِیل بختیاری در روستای امامزادگان هفت شهیدان استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابوالحسن حسن‌زاده، استاد حوزه علمیه استان خوزستان، هشتم اسفندماه در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی امام موسی کاظم(ع)، اظهار کرد: یکی از بارزترین وی‍ژگی‌های این امام همام، تسلط کامل بر نفس و فرو بردن خشم و غضب بود، به همین خاطر به «کاظم» یعنی فروبرنده خشم مشهور بودند. 

وی در ادامه با تقدیر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم، گفت: برنامه عزاداری و سوگواری حضرت باب الحوائج امام موسی کاظم(ع) حدود ۵۰ سال است که هر ساله در این مکان متبرکه و آستان امامزادگان روستای هفت شهیدان در همجواری شهرستان‌های مسجدسلیمان و لالی برگزار می‌شود و حدود چند سال است که در راستای تعظیم شعائر مذهبی توسط صدا و سیمای مرکز خوزستان به‌صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود. 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده بیان کرد: از آیت‌الله موسوی‌جزایری که همه ساله در این مراسم حضور داشتند و در استمرار این مراسم نقش اساسی ایفا کردند قدردانی می‌کنم. همچنین جا دارد از زحمات حجت‌الاسلام امینی و حجت‌الاسلام حاجتی برای تداوم و استمرار این مراسم طی تمام این سال‌ها و تمامی ادارات و ارگان‌ها و عوامل اجرایی این مراسم، دفتر امام‌جمعه، اداره اوقاف و امور‌خیریه، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز، شرکت پتروشیمی، دهیاری روستای هفت شهیدان و مسجد جامع چشمه‌علی عرض تشکر و سپاس داشته باشم. 

ضرورت ایجاد منطقه گردشگری مذهبی و زیارتی هفت شهیدان 

وی با بیان اینکه روستای هفت شهیدان با مساحت حدود ۹ هزار و 402 هکتار، در بخش مرکزی شهرستان‌های مسجدسلیمان و لالی قرار دارد، خواستار شد: بافت جمعیتی مردم این منطقه از اِیل بختیاری هستند، و جاده‌های دسترسی به منطقه هفت شهیدان شامل جاده آسفالته مسجدسلیمان ـ اهواز، جاده آسفالته مسجدسلیمان ـ لالی، جاده  سلطان‌آباد، جاده قبله‌ای، جاده شاهزاده عبدالله و شمس‌آباد است و نیز امامزاده‌ای که در روستای هفت شهیدان قرار دارد، مربوط به سادات تلغر است، که هفت نفر بودند و نسبت‌شان به هفتمین پیشوای شیعیان حضرت امام موسی کاظم(ع) می‌رسد. این هفت شهید شامل پنج مرد و دو زن بودند، که به همت و همکاری بیشتر مسئولان می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی و زیارتی ویژه چهار فصل در این منطقه باشد. 

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha