جلوه‌های ارادت به ساحت اهل بیت(ع) در شیراز گسترش بیشتری یابد
کد خبر: 4039213
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

جلوه‌های ارادت به ساحت اهل بیت(ع) در شیراز گسترش بیشتری یابد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه از 17 رجب سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ(ع) تا ۲۵ رجب، سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) بی شک ایام جلیل‌القدر و لازم‌التکریمی است و متاسفانه آن‌طور که باید، تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: جا داشت جلو‌ه‌های ارادت و ایمان در سطح شهر شیراز بروز و ظهور بیشتری می‌یافت.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بعدازظهر امروز، 8 اسفندماه در پنجاهمین جلسه علنی این شورا گفت: از  17 رجب سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) تا  ۲۵ رجب، سالروز شهادت هفتمین نور آسمان امامت و ولایت امام موسی کاظم(ع) بی شک ایام جلیل‌القدر و لازم‌التکریمی است و متاسفانه آن‌طور که باید، تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: به روایتی حدود 90 درصد از سادات، از فرزندان موسی‌بن جعفر(ع) هستند و یکی از نوادگان حضرت کاظم(ع)، یعنی امام خمینی(ره) که از سادات موسوی است، توانست این انقلاب بزرگ را به وجود آورده به رخ جهانیان کشد.

طاهری با بیان اینکه بی شک وجود بقاع و آرامگاه‌های فرزندان امام موسی کاظم(ع) در حفظ و ترویج اعتقادات مکتب تشیع و نشر فرهنگ آن بسیار مؤثر بوده است، گفت: فرزندان این امام عزیز و بقاع آن‌ها در کشور عزیزمان نقش بسیار مهمی در نشر احادیث اهل بیت(ع) و توسعه فرهنگ تشیع و تلفیق آن با فرهنگ غنی ایرانی ایفا کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شیراز ما به واسطه وجود نوادگان و فرزندان امام موسی کاظم(ع) که در صدر ایشان سیدالسادات‌الاعاظم احمدبن موسی‌الکاظم(ع) را دارند از لحاظ فرهنگی،‌ اقتصادی، اجتماعی، گردشگری یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های مذهبی در ایران به حساب می‌آید.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال ۸۷ طی سفری که به شیراز و استان فارس داشتند، مدال افتخار سومین حرم اهل بیت(ع) را بر گردن این خطه نهادند و تأکید فرمودند که حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی محور فعالیت‌های فرهنگی شیراز و استان فارس باشد.

طاهری با بیان اینکه گرچه تاکنون برای تحقق منویات معظم‌له اقداماتی انجام شده اما هیچکدام تاکنون نتوانسته است در این زمینه حق مطلب را ادا کرده و به غایت اصلی هدف این فرمایشات دست پیدا کند، گفت: ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در حالی آغاز به کار کرد که در نخستین جلسه خود و بعد از معارفه تشکیل کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) را مصوب کرد تا بتواند گام‌های مؤثری برای تحقق منویات معظم‌له در خصوص سومین حرم اهل بیت(ع) داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: تشکیل این کمیسیون را می‌توان گام مؤثری برای توسعه همه‌جانبه شیراز با محوریت فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دانست تا بتوان با حمایت و پیشگامی آن اقدامات لازم را در این زمینه به سرانجام رساند و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را محور تمام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شیراز قرار داد.

وی با بیان اینکه جا داشت در این ایام جلو‌ه‌های ارادت و ایمان در سطح شهر شیراز بروز و ظهور بیشتری می‌یافت، گفت: شیراز ما شهری است که بر پایه محبت اهل بیت(ع) بنا شده، هر کس که محبت و عشق اهل بیت در دل وی نیست، در میان مردم این شهر نیز همچون غریبه است.

طاهری اظهار کرد: جلوه یافتن عشق و ارادت به اهل بیت(ع) در سطح شیراز، وظیفه ما مردم، شورا، شهرداری و همه مدیران و دستگاه‌ها است، اینکه یک سازمان حتی دریغ کند از نصب یک پرچم عزا، یعنی مدیر آن نمی‌داند که در میان چه مردمانی مدیریت می‌کند.

انتهای پیام
captcha