اعتراض فدراسیون فوتبال الجزایر به نژادپرستی علیه بازیکن مسلمان در فرانسه
کد خبر: 4038277
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

اعتراض فدراسیون فوتبال الجزایر به نژادپرستی علیه بازیکن مسلمان در فرانسه

فدراسیون فوتبال الجزایر نسبت به شعارهای نژادپرستانه علیه یک بازیکن تیم ملی این کشور که در لیگ فرانسه بازی می‌کند اعتراض کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تی آر تی، فدراسیون فوتبال الجزایر روز گذشته، سوم اسفند نسبت به رفتار تماشاچیان فرانسوی علیه یوسف بلایلی بازیکن بین‌المللی الجزایری اعتراض و شعارهای نژادپرستانه علیه وی را محکوم کرد. فدراسیون فوتبال الجزایر این رفتار را وحشیانه توصیف کرد.

این فدراسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمایت قاطع خود را از یوسف بلایلی که در جریان مسابقه‌ باشگاهش برست در برابر رنس در ورزشگاه لیگ دسته اول فرانسه هدف شعارهای نژادپرستانه قرار گرفت، اعلام می‌کند.

این فدراسیون افزود که این رفتار وحشیانه و متحجرانه تماشاگران را که با بازی جوانمردانه در تناقض است محکوم می‌کند.

 روز یکشنبه رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که بلایلی در جریان دیدار تیمش در ورزشگاه رنس در بیست و پنجمین دوره لیگ فرانسه هدف شعارهای نژادپرستانه قرار گرفت.

دو تیم هر کدام با یک گل به تساوی رسیدند و بلایلی در دقیقه 53 یک ضربه پنالتی را از دست داد و پس از آن شعارهایی از سوی هواداران تیم میزبان (رنس) علیه او آغاز شد، از جمله: اینجا فرانسه است، به کشور خود برگرد. 

باشگاه برست در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه بلایلی در معرض شعارها و توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفته، تحقیقات خود را آغاز کرده است.

بلایلی در زمستان امسال به برست رفت و سه بازی با این تیم انجام داده که در طی آنها یک پاس گل داده ولی هنوز گل نزده است.

انتهای پیام
captcha