سامانه جهاد تبیین با عضویت روشنفکران و روحانیون راه‌اندازی شود + فیلم
کد خبر: 4033273
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
موسوی در گفت‌وگو با ایکنا:

سامانه جهاد تبیین با عضویت روشنفکران و روحانیون راه‌اندازی شود + فیلم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید در راستای جهاد تبیین و پاسخ به شبهات و ابهامات سامانه‌ای تحت این عنوان شکل گیرد و جوانان، علما، روشنفکران و روحانیون عضو این سامانه شوند و حقایق تاریخی را با قالب‌های هنرمندانه و ایده‌های نو و خلاق بیان کنند.

سیدنظام الدین موسوی

سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با بیان اینکه به‌رغم همه تلاش‌ها و تحریف‌گری‌های جریان‌های مخالف و کسانی‌که از انقلاب اسلامی آسیب دیده‌اند و ضربه خورده‌اند و در رأس آنها استعمار و قدرت‌های استعماری، نمی‌توانند تحریف کلانی در روند انقلاب ایجاد کنند، گفت: به‌دلیل اینکه انقلاب اسلامی مانند یک آفتاب تابان می‌ماند و حقایق تاریخی این انقلاب به نحوی است که نمی‌شود آنها را کتمان کرد.

وی افزود: برخلاف اینکه دشمنان در حوزه رسانه و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مطالبی را بیان می‌کنند، اما نهایتاً این حرف‌ها همه پاسخ‌های جدی دارند و به همین دلیل است که 43 سال می‌گذرد و هر سال تصور و نگاه اینها این است که نظام و انقلاب به پایان خط رسیده اما هربار می‌بینند که مردم باشکوه‌تر و محکم‌تر از گذشته و حتی نسل‌های جدید انقلاب در صحنه حضور دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره جهاد تبیین عنوان کرد: ضمن اینکه عنایت الهی و بصیرت مردمی را در نظر داریم، مطمئن هستیم تحرکات و اقدامات دشمن راه به جایی نمی‌برد. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید به روایت‌گری درست و جهاد تبیین توجه شود. بسیاری از این شبهات و ابهامات از عناصر و پایه‌های سستی برخوردار هستند، لذا باید پاسخ آن‌ها را با تشکیل سامانه‌هایی داد و جوانان، علما، روشنفکران و روحانیون که دلشان برای این کشور می‌سوزد را عضو این سامانه کرد و حقایق تاریخی را که روشن هستند با قالب‌های هنرمندانه و ایده‌های نو و خلاق به نسل‌های جدید منتقل کرد.

موسوی معتقد است، مواد خام و محتوای لازم برای این موضوع وجود دارد و حتی در این زمینه می‌توان به کتب و روایت‌هایی که از نزدیکان رژیم گذشته و سفرای دولت‌های غربی در ایران قبل از انقلاب برجای مانده استناد کرد و در اینجاست کاملاً متوجه خواهیم شد چقدر پایه‌های شبهاتی که مطرح می‌کنند، سست است.

وی تأکید کرد: البته رسانه‌ها وظیفه دارند در عرصه جهاد تبیین این کار را انجام دهند و مسئولیت دارند با روند تحریف مقابله کنند تا ان‌شاءالله بتوان با مجاهدتی که فعالان اجتماعی و سیاسی انجام می‌دهند با روند تحریف و تخریبی که وجود دارد مقابله کنند. قطعاً حرکت در مسیر جهاد تبیین کم از تلاش‌های مجاهدان عرصه انقلاب و دفاع مقدس نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha