نمایش سکه‌های کمیاب اسلامی در کتابخانه ملک عبدالعزیز عربستان + فیلم
کد خبر: 4022245
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳

نمایش سکه‌های کمیاب اسلامی در کتابخانه ملک عبدالعزیز عربستان + فیلم

کتابخانه ملک عبدالعزیز عربستان بیش از هشت هزار سکه ضرب شده و کمیاب عربی و اسلامی را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، کتابخانه عمومی ملک عبدالعزیز نمایشگاهی از سکه‌های نادر اسلامی را از امروز، سه‌شنبه، ۳۰ آذر در ریاض، پایتخت این کشور افتتاح می‌کند.
خبرگزاری عربستان گزارش داد: این نمایشگاه که با حمایت شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان، وزیر فرهنگ برگزار می‌شود، با هدف ایجاد پنجره‌ای است که بازدیدکنندگان، متخصصان و علاقه‌مندان بتوانند جلوه‌های تمدن اسلامی را با شکوه تاریخی آن ببینند.
این کتابخانه دارای بیش از هشت هزار سکه عربی و اسلامی ضرب شده و کمیاب است که قدمت آن به دوره‌های اموی، عباسی، اندلسی، فاطمی، ایوبی، اتابیگ، سلجوقی، مملوکی و عثمانی از کشورهای مشرق اسلامی و مغرب برمی‌گردد.

این کتابخانه همچنین دارای سکه‌های متعلق به برخی از تمدن‌های ساکن در شبه جزیره عربستان است که در شهرهای سکه مانند مکه، مدینه، الیمامه و بیشا ضرب شده است.

فیصل بن معمر، مدیر این کتابخانه، گفت که این نمایشگاه و تلاش‌های کتابخانه نشان‌دهنده علاقه عربستان و رهبری آن به حفظ آثار مربوط به تاریخ عربی و اسلامی و تعامل آن با تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف است.


او گفت که این نمایشگاه در سکه‌شناسی اسلامی دارای اهمیت زیادی است زیرا حاوی نمونه‌هایی است که عمیقاً در تاریخ ریشه دارند. هر قطعه دارای اهمیت دینی، شناختی، تاریخی، فرهنگی، نظامی و هنری مهمی است که به عنوان یک سند و یک شاهد تاریخی به تبیین کامل مراحل و اعصار مختلف تاریخی،  اقتصادی، فرهنگی و تمدنی این دوره‌ها کمک می‌کند.


این نمایشگاه همچنین فرصتی برای مردم است تا برجسته‌ترین مجموعه‌های خود را در حمایت از کتابخانه و گسترش و حفظ فرهنگ عربی و اسلامی به نمایش بگذارند.
محتویات این مجموعه در یک پلتفرم دیجیتال آنلاین ثبت و بایگانی می‌شود تا به حفظ حقوق معنوی داده‌ها و تصاویر کتابخانه کمک و دسترسی علاقه‌مندان را تسهیل کند.

در ادامه ویدئویی از نمایشگاه سکه‌های اسلامی را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha