هنرمندان ارزشی مظلوم واقع شده‌اند + فیلم
کد خبر: 4020300
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
گزارش ایکنا از نشست خبری «ام‌المقاومه»

هنرمندان ارزشی مظلوم واقع شده‌اند + فیلم

دبیر «ام‌المقاومه» گفت: سرداران مقاومت به تبعیت از الگوی خود حضرت زهرا (س) مظلوم هستند و در هنر نیز این مظلومیت به خوبی قابل مشاهده است.

به گزارش  ایکنا، نشست خبری رویداد بین‌المللی تولید آثار هنری «ام‌المقاومه» امروز ۲۱ آذر در مجتمع فرهنگی سرچشمه با حضور مرتضی علایی مدیرعامل مجموعه فرهنگی هنری ماهد و محمد روح‌الامین طراح نشان «ام‌المقاومه» برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علایی گفت: این رویداد شکل تزیینی ندارد بلکه تمام هدف ما این است تا به آن وجه کارکردی دهیم چون عموماً کارهای تزیینی جریانسازی و تاثیرگذاری لازم را به همراه ندارد.

وی افزود: مصادف شدن شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت سرداران مقاومت به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی ما را برآن کرد تا چنین رویداد هنری را برگزار کنیم. همچنین معتقدیم در این رابطه آنگونه که باید کار نشده است پس باید شرایطی فراهم آوریم تا هنرمندانی که خواهان فعالیت در این حوزه هستند بتوانند کارهای خود را بهتر به نمایش درآورند.

دبیر «ام‌المقاومه» گفت: سرداران مقاومت به تبعیت از الگوی خود حضرت زهرا (س) مظلوم هستند و در هنر نیز این مظلومیت به خوبی قابل مشاهده است. برای همین جوانان عاشق اهل بیت در این رویداد تلاش خواهند کرد تا از میزان چنین مظلومیت‌هایی کاسته شود البته سازمان زیباسازی شهرداری تهران و حوزه هنری به ما در برگزاری این رویداد کمک چشمگیری کرد.

دبیر جشنواره «ام‌المقاومه» با بیان اینکه 30 هنرمند در این رویداد هنری حضور خواهند داشت، بیان کرد: خوشنویسی نقاشی خط گرافیک مینیاتور و نگارگری عرصه‌هایی هستند که در آن آثار به نمایش درخواهند آمد. البته بخش‌های مورد نظر در دوره‌های بعد افزایش خواهند یافت چون معتقدیم معنای مقاومت به اندازه گسترده است که می‌تواند تمامی حوزه‌های هنر را در برگیرد.

علایی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های لازم به درستی شناسایی نکرده‌ایم، گفت درباره ظرفیت‌های مقاومت تا به حال زیاد سخن گفته شده اما معتقدم به شکل صحیحی از آن استفاده نشده است چون خروجی‌های آن را به خوبی نشناخته‌ایم. این رویداد با کار کارشناسی تلاش دارد تا معضل‌های موجود را در این رابطه حل کند.

«ام‌المقاومه» رویدادی تزئینی نیست

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد مخاطب رویداد «ام المقاومه» عموم مردم هستند زیرا هر اتفاقات هنری نیازمند حضور مردم است و بدون آنها نمی‌توان هیچ جریان‌سازی برای آن اتفاق هنری قائل شد.

مدیر مجموعه ماهد درباره محل اجرای رویداد «ام المقاومه» گفت: نجف و کربلا از 24 الی 28 آذر میزبان آثار امور مقاومت است. لازم به ذکر است که کارهای تولید شده، توسط اساتید فن خلق شد‌‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه آثار این رویداد در فضاهای شهری نیز به نمایش در خواهد آمد تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم مخاطب بیشتری را مد نظر قرار دهیم با یاری سازمان زیباسازی شهرداری آثار به نمایش درآمده در این رویداد در فضاهای شهری به نمایش در خواهد آمد. همچنین حوزه هنری نیز به واسطه ابزاری که در اختیار دارد ما را در این امر یاری خواهد رساند.

در ادامه جلسه روح‌الامین طراح نشان «ام المقاومه» نیز گفت: وقتی پیشنهاد نشان «ام المقاومه»به من داده شد فکر کردم چگونه می‌توان واژه مادر را در کنار واژه مقاومت قرار دهم چون شاید در ظاهر و به لحاظ معنایی با هم مطابقتی نداشته باشد، اما وقتی به این فکر کردم که حضرت زهرا (س) بزرگترین الگو در عرصه مقاومت هستند توانستم این نشان را خلق کنم البته تمام تلاشم این بود که شکل این نشان با آموزه‌های امروز همخوانی داشته باشد تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: من خود را شاگرد استاد نجابتی می‌دانم ایشان هنرمندی ارزشمند است که هنر دینی این سرزمین به وی مدیون است. امیدوارم بتوانم در مسیر شاگردی ایشان به موفقیت برسم. همچنین آرزو می‌کنم جشنواره «ام‌المقاومه» بتواند در سال‌های بعد به شکل کامل‌تری برگزار شود چون جامعه هنری به این قبیل رویدادها نیاز فراوان دارد.

انتهای پیام
captcha