نصب کتیبه سقف قبور شهدای ۷۲ تن حرم امام حسین(ع)
کد خبر: 4020610
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

نصب کتیبه سقف قبور شهدای ۷۲ تن حرم امام حسین(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از نصب کتیبه سقف شهدای ۷۲ تن حرم امام حسین(ع) توسط تیم هنرمندان ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در کربلای معلی خبر داد.

 اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارساسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، از نصب کتیبه سقف قبور مطهر شهدای ۷۲ تن در حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی خبر داد و گفت: کار نصب این کتیبه هم‌اکنون توسط تیم هنرمندان ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در کربلای معلی در حال‌ انجام است که هشتاد درصد این کار صورت گرفته است.

وی افزود: کتیبه سقف قبور مطهر شهدای ۷۲ تن حرم مطهر امام حسین(ع) در مدت ۳ سال توسط هنرمندان شیرازی در این کلان‌شهر ساخته شد.

قاسمی با بیان اینکه جنس این کتیبه از چوب‌های خاصی مثل چوب ساج، عناب و گردو و نارنج است، اظهار کرد: از کار خاتم اصیل شیراز، کار گره و شاه گره، معرق‌کاری و مقرنس‌کاری چوب در طراحی این کتیبه استفاده شده است.

وی افزود: اطراف این کتیبه اسامی هفتاد دو تن و در مرکز آن اسامی الله و معصومین نقش بسته است و نیز از سوره یس در این طراحی استفاده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با یادآوری اینکه این کتیبه، هشتاد و ششمین پروژه‌ای است که توسط هنرمندان استان فارس انجام شده است، گفت: این کتیبه، اول آذرماه با برگزاری مراسم آیین بدرقه با حضور جمعی از مسئولان استانی و نظامی به سمت کربلای معلی اعزام شد.

انتهای پیام
captcha