پیشنهاد راه‌اندازی شبکه تخصصی حفظ قرآن به رسانه ملی
کد خبر: 4014139
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
از سوی یکی از حافظان کل قرآن ارائه شد؛

پیشنهاد راه‌اندازی شبکه تخصصی حفظ قرآن به رسانه ملی

یکی از حافظان کل، مدرس و داور مسابقات قرآن طی نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما، به منظور جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، خواستار شکل‌گیری شبکه تخصصی رادیویی و شبکه تخصصی تلویزیونی حفظ قرآن در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، به منظور پرداختن به صورت اختصاصی و شبانه‌روزی به امر حفظ قرآن شد.

پیشنهادبه گزارش ایکنا، فاطمه شیرازی، حافظ، داور و مدرس قرآن طی نامه‌ای به پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما به منظور جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و همچنین اهتمام ایشان به جدی‌گرفتن مسئله حفظ، خواستار شکل‌گیری شبکه تخصصی رادیویی و شبکه تخصصی تلویزیونی حفظ قرآن در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، به منظور پرداختن به صورت اختصاصی و شبانه‌روزی به امر حفظ قرآن شد. متن این نامه بدین شرح است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

بَلْ هُوَ آياتٌ بَيِّناتٌ فِی صُدُورِ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ

بلکه این قرآن، آیات روشنی است در سینه کسانی که به آنان معرفت ودانش عطا شده است؛

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر پیمان جبلی

سلام علیکم

بدون شک کسب سعادت دنیوی و اخروی، از رهگذر تمسک به قرآن کریم و اهل‌بیت پیامبر(ع) میسر می‌باشد. قرآن کریم کتاب انسان سازی است که انس با آن، متضمن برکات فراوان خواهد بود و در آیات و روایات متعددی به این مهم اشاره شده است. از اولین برکات انس با قرآن کریم، راهنمایی به سوی صحیح‌ترین راه زندگی توأم با خوشبختی است «انَّ هٰذَا القُرآنَ يَهدی لِلَّتی هِی أَقوَمُ وَيُبَشِّرُ المُؤمِنينَ الَّذينَ يَعمَلونَ الصّالِحاتِ أَنَّ لَهُم أَجرًا كَبيرًا»، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که انسان را در جهت نیل به این هدف، دستگیری می‌نماید، حفظ قرآن کریم است. رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) فرمودند: «گرامی‌ترین بندگان بعد از انبیا، علما، سپس حافظان قرآن هستند. مانند انبیاء از دنیا می‌روند، همراه انبیاء از قبرهایشان خارج می‌شوند، به همراه انبیاء از صراط می‌گذرند و ثواب انبیا را می‌برد. پس خوشا به حال پوینده راه علم و حافظ قرآن به سبب کرامت و شرافتی که نزد خدا دارد». روایت دیگری از نبی مکرم اسلام(ص) نقل شده است که می‌فرمایند: «بی‌نیازترین مردم حافظان قرآن هستند؛ همان کسانی که خداوند متعال، قرآن را در وجودشان جای داده است.»

همچنین نظر به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم و اینکه تا به امروز، پس از گذشت 10 سال از فرمایشات معظم له، تدبیر اقدامات لازم به کندی صورت پذیرفته است، توجه بیش از پیش به این مسئله امری ضروری می‌باشد. ایشان در اهمیت حفظ قرآن کریم می‌فرمایند: «مسئله حفظ را خیلی جدی بگیرید... حفظ قرآن، خیلی مهم است. شما جوان‌ها به این احتیاج دارید و می‌توانید وقتی شما حافظ قرآن هستید، این تکرار آیات قرآنی و انس دائمی با قرآن، به شما فرصت می‌دهد که در قرآن تدبر کنید... یکی از چیزهایی که می‌تواند تدبر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است. ما حافظ قرآن کم داریم.»

گرچه امروز در سایه سار تلاش خدمتگزاران قرآن کریم در رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما، اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است، لیکن کافی نبوده و به نظر می‌رسد در راستای ارتقا و ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم، جای خالی رسانه‌ای تخصصی حفظ قرآن به شدت احساس می‌شد.

پیشنهاد اینجانب به عنوان حافظ کل قرآن کریم و معلم کوچک قرآن با تجربه بیست و هفت ساله‌ای که در عرصه حفظ و قرائت قرآن کریم کسب کرده‌ام، شکل‌گیری شبکه تخصصی رادیویی و شبکه تخصصی تلویزیونی حفظ قرآن کریم در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، جهت پرداختن به صورت اختصاصی و شبانه‌روزی به امر حفظ قرآن کریم است.

این طرح برای اولین بار مطرح شده و از حضرتعالی خواستارم مساعدت لازم را جهت فراهم شدن تسهیلات شکل‌گیری این رسانه‌های مبارک مبذول فرمایید. ان شاءالله این حرکت، گامی در جهت انس و الفت هرچه بیشتر مخاطبان، در سراسر جهان با حفظ قرآن کریم بوده است و در زمره باقیات الصالحات قرار گیرد.

نام‌های پیشنهادی بنده برای این شبکه‌ها «رادیو حفظ» و «شبکه تحفیظ» یا «شبکه حفظ» است.

ان‌شاءالله نکات تکمیلی این طرح به صورت حضوری تقدیم می‌شود.

سلامتی و دوام توفیقات جنابعالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

فاطمه شیرازی 25 آبان ‌1400»

انتهای پیام
captcha