شکنجه و اهمال پزشکی، عامل شهادت یک زندانی دیگر در بحرین + فیلم
کد خبر: 4007964
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

شکنجه و اهمال پزشکی، عامل شهادت یک زندانی دیگر در بحرین + فیلم

یک جوان مخالف سیاست‌های رژیم آل خلیفه در بحرین، ظهر امروز بر اثر شکنجه و اهمال پزشکی در زندان‌های این رژیم به شهادت رسید.

به گزارش ایکنا از بحرین، جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: علی قمبر از جوانان انقلابی بحرین در نتیجه بد رفتاری و اهمال پزشکی عمدی در زندان، ظهر امروز به شهادت رسید. به گفته ابتسام الصائغ، مدافع حقوق بشر بحرینی، شهید علی قمبر به بیش از ۳۷ سال حبس و سلب تابعیت محکوم بود.

قمبر در زندان در اثر شکنجه مبتلا به نوعی تومور در صورتش شد که با اهمال و بی‌توجهی عمدی مسئولان زندان بقیه اجزای بدنش را نیز فرار گرفت و کار را به جایی رسانه که مسئولان زندان از ترس مرگ وی در زندان در جولای ۲۰۱۸ را آزاد کردند.

وی پس از طی یک دوره درمانی در انگلستان و سپس سنگاپور به بحرین بازگشت و به گفته سید احمد الوداعی فعال حقوق بشر در لندن به وی گفته شده بود که اگر زودتر و قبل از درگیر شدن ریه به بیماری وی رسیدگی شده بود جای امیدی بود اما اکنون کار از کار گذشته است.
وضعیت علی قمبر با بازگشت به بحرین وخیم تر شد چرا که بیمارستان ملک حجد که تنها مرکز مناسب برای درمان وی بود از ارائه خدمات به وی به‌علت اینکه زندانی سیاسی بوده است خودداری کرد.

شکنجه و اهمال پزشکی، عامل شهادت یک زندانی دیگر در بحرین + فیلم


علی قمبر با تحمل ساله درد و رنج ظهر امروز به شهادت رسید تا شاهد دیگری بر ظلم بی حد و حصر آل خلیفه باشد.
گفتنی است جمعیت الوفاق و دیگر جریان‌های انقلابی بحرین از مردم خواستند تا در تشییع وی حضور فعال داشته باشند که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha