درخواست از تشکیلات خودگردان برای عدم حضور در نمایشگاه «دبی اکسپو»
کد خبر: 3999200
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵

درخواست از تشکیلات خودگردان برای عدم حضور در نمایشگاه «دبی اکسپو»

جنبش تحریم اسرائیل (BDS) از دولت فلسطین خواست تا رویداد «دبی اکسپو» را که قرار است اکتبر آینده در شهر دبی در امارات اجرا شود، تحریم کند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه اخبار قدس، این جنبش در بیانیه خود تصریح کرده است: کمیته ملی تحریم اسرائیل فلسطین (BDS) به این نتیجه رسید که شرکتی که به صورت رسمی در فهرست سایت نمایشگاه «دبی اکسپو» درج شده، این غرفه را با هماهنگی دولت فلسطین طراحی کرده است و این اتفاق در آستانه درخواست‌های مردمی برای تحریم اسرائیل روی داده است. اما مقامات فلسطینی هنوز در مورد موضع‌گیری برای مشارکت رسمی تصمیمی نگرفته‌اند.

جنبش تحریم این سؤال را مطرح کرده است که آیا گنجاندن مجدد غرفه فلسطین در «دبی اکسپو» به معنای عدول از تصمیم قبلی تشکیلات خودگردان برای عدم شرکت در این نمایشگاه است؟

کمیته ملی تحریم فلسطین خواستار ایجاد ائتلافی همه‌جانبه میان جامعه مدنی فلسطین و مسئولان جنبش تحریم اسرائیل به منظور واردکردن فشار گسترده بر تشکیلات خودگردان و تعلیق تمام سرمایه‌گذاری‌ها در نمایشگاه «دبی اکسپو» و اعلام خروج از آن به صورت عمومی شده است.

این کمیته همچنین به تمام فلسطینیان اعم از زن و مرد و شرکت‌ها و مؤسسات حاضر در امارات یا خارج از آن در مورد تلاش‌های رژیم امارات و شبکه گسترده آن برای به دام انداختن آن‌ها برای مشارکت در این نمایشگاه و مردمی جلوه دادن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

علاوه بر این، کمیته ملی تحریم اسرائیل درباره فعالیت‌های سرگرمی و هنری که در کنار این نمایشگاه برپا می‌شود، تصریح کرده است که از نام برخی از هنرمندان عرب که قرار است در این رویدادهای هنری شرکت کنند با خبر شده، اگرچه این اسامی هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. کمیته در ادامه از تمام هنرمندان عرب و تمام مؤسسات فرهنگی خواسته است تا به درخواست‌های مردمی برای تحریم کامل رژیم صهیونیستی عمل کرده و از شرکت در نمایشگاه دبی اکسپو خودداری کنند.

در فوریه 2020، نهادهای جامعه مدنی فلسطین به دلیل مشارکت رژیم اشغالگر قدس در نمایشگاه «دبی اکسپو» از دولت فلسطین خواستند تا از شرکت در این نمایشگاه خودداری کند. در آن زمان به شکل رسمی اعلام شد که آماده‌سازی غرفه فلسطین در این نمایشگاه متوقف شده است.

انتهای پیام
captcha