احیای هویت اسلامی در دوران دفاع مقدس
کد خبر: 3998352
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲

احیای هویت اسلامی در دوران دفاع مقدس

مسئول پژوهشکده تحول در علوم انسانی دانشگاه شیراز با اشاره به رویش‌های دفاع مقدس گفت: به نظر می‌‌رسد مکتبی که در دفاع مقدس احیا شد، همان مکتب و فرهنگ و هویت اسلامی است.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید زاهد زاهدانی، مسئول پژوهشکده تحول در علوم انسانی دانشگاه شیراز و عضو اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی فارس امروز، 27 شهریورماه در جلسه این شورا با اشاره به انتقاد مطرح شده توسط مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان درخصوص عدم درج دفاع مقدس به عنوان یک راهبرد اصلی در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان گفت: ما انقلاب اسلامی را از میان آتش و خون و دفاع مقدس به دست آوردیم و احیا کردیم.

وی افزود: آن سال‌ها گنجی بود که تا به امروز داریم از این گنج بهره می‌بریم و در واقع این گنج فرهنگ انقلاب اسلامی را رقم زد و همچنین دستگاه مدیریتی و اجرایی نظام انقلابی ما را بیمه کرد.

زاهدانی بیان کرد: امروز هرجا شاهد رشد و پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، در واقع توسط همان کسانی است که در مکتب دفاع مقدس پرورش پیدا کرده‌اند و این مسئله کاملاً روشن است.

عضو شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: به نظر می‌رسد مکتبی که در دفاع مقدس احیا شد، همان مکتب و فرهنگ و هویت اسلامی است البته باید با دوستان در جلسه اتاق فکر بیشتر درباره این مسئله صحبت شود اما تصورم آن است همین که فرهنگ انقلاب اسلامی در دستگاه‌های اجرایی ما احیا شد و امروز مدیون کسانی هستیم که در این مکتب دفاع مقدس پرورش پیدا کردند، شاید همان احیای فرهنگی است که در 5 اصل سند راهبردی معرفی شده است.

وی با اشاره به راهبردی 5 گانه برش استانی سند مهندسی فرهنگی استان فارس گفت: این راهبردها در سه بخش فرهنگ بنیادی،  فرهنگ تخصصی و فرهنگ عمومی تنظیم شده است و کل هویت انقلاب اسلامی را که در جنگ با شهادت و رشادت رقم خورد، مدنظر قرار داده است.

زاهدانی تأکید کرد: هرگاه نفس انقلاب اسلامی به شمار می‌افتد، شهادتی رخ می‌دهد و باعث می‌شود که جریان انقلاب اسلامی استوار روی پای خود بایستد.

انتهای پیام
captcha