فعالیت تمام مواکب اربعین در فارس / اجرای 132 برنامه هفته دفاع مقدس توسط سپاه فجر
کد خبر: 3998304
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

فعالیت تمام مواکب اربعین در فارس / اجرای 132 برنامه هفته دفاع مقدس توسط سپاه فجر

فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه امسال هفته دفاع مقدس همزمان با ایام اربعین و مبارزه با شیوع کروناست لذا برنامه‌های این ایام نیز به صورت تلفیقی از این مناسبت‌ها اجرا می‌شوند، گفت: به یاری خدا در ایام اربعین امسال تمام مواکب اربعین در سراسر نقاط استان به خصوص بین‌الحرمین شیراز فعالیت خواهند کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 27 شهریورماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سراسر استان به صورت مشخص برنامه‌ریزی شده است، گفت: به یاری خدا این برنامه‌عا از روز 30 شهریورماه یعنی یک روز قبل از هفته دفاع مقدس با ارتباط تصویری که با ریاست جمهور در سراسر کشور با همه استان‌ها خواهند داشت، آغاز خواهد شد.

وی با تصریح اینکه برنامه‌های کلی استان توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تدوین شده است که مربوط به کلیه نیروهای مسلح می‌شود، به تشریح برنامه‌های سپاه بدین مناسبت پرداخت و افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که امسال در هفته دفاع مقدس دنبال خواهیم کرد، همزمانی ‌آن‌ها با ایام اربعین حسینی و همچنین مبارزه با شیوع کروناست.

بوعلی با بیان اینکه برنامه‌های این ایام اقدامات تلفیقی از هر سه موضوع دفاع مقدس، اربعین و مبارزه با کروناست، گفت: برنامه مبارزه با کرونا که با مشارکت بسیج و سپاه در سراسر کشور اجرا می‌شود، تحت عنوان طرح شهید قاسم سلیمانی است که همچنان در این ایام تداوم خواهد داشت.

فرمانده سپاه فجر فارس اظهار کرد: سال گذشته با تدبیر نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس برنامه‌ای در ایام اربعین در بین‌الحرمین شیراز اجرا شد که امسال هم این برنامه به صورت گسترده‌تر از سال گذشته اجرا خواهد شد و در آن همه مواکب اربعینی حضور خواهند داشت و به یاری خدا شاهد حضور تمام مواکب اربعین در سراسر استان به خصوص بین‌الحرمین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی نیز به صورت ویژه در هفته دفاع مقدس بحث مراقبت و بیماریابی و کارهای درمانی و کمک‌های مؤمنانه و واکسیناسیون کرونا را با قوت ادامه خواهیم داد، گفت: خوشبختانه استان فارس جزو استان‌های پیش‌رو در بحث واکسیناسیون کروناست که به صورت جدی با مشارکت بسیج و سپاه در حال انجام است.

بوعلی اظهار کرد: از 68 مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا که در استان فارس فعالیت دارند، 5 مرکز خاص سپاه و 33 مرکز هم سپاه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت مشترک برپا کرده است یعنی سپاه در قریب 38 مرکز واکسیناسیون در استان نقش ایفا می‌کند.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین گفت: با نظر موافق نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به یاری خدا ظرف یک روز آینده مصلی نماز جمعه و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را تبدیل به مرکز واکسیناسیون کرونا خواهیم کرد و این یکی از کارکردهای سومین حرم اهل بیت(ع) برای خدمت به مردم خواهد بود.

وی از انجام واکسیناسیون سیار و مراجعه خانه به خانه در روستاها به خصوص در طول هفته دفاع مقدس در سطح استان خبر داد و گفت: همچنین در هفته دفاع مقدس و ایام اربعین همان 20 خدمتی که از قبل تعریف کرده بودیم که پیشتر 18 خدمت بود و 2 خدمت هم به آن اضافه شد، نظیر توزیع بسته‌های معیشتی، نذر خون، نذر نفس، نذر رهایی، توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و غیره را ارائه خواهیم داد.

بوعلی تصریح کرد: در این ایام همچنین با توجه به اهمیت تحقق شعار سال و جلوگیری از تعطیلی حتی یک روز کارخانجات و مراکز تولیدی، پیش‌بینی کردیم تا مراکز سیار واکسیناسیون کرونا به این مراکز مراجعه کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس از اجرای 132 برنامه به صورت شاخص و صدها برنامه در تمام رده‌های بسیج و سپاه طی هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: برپایی میز خدمت، غبارروبی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده‌های شهدا، برپایی نمایشگاه، رزمایش، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان، سرکشی به مراکز درمانی و تقدیر از زحمات کارکنان درمانی، مسابقات مختلف در موضوعات متنوع، آیین‌های شعر و سرود و اختتامیه چند برنامه فرهنگی نظیر تئاتر خیابانی، رونمایی از کتاب و غیره از جمله این برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha