شکستن ساختارهای غلط فرهنگی نیاز به روحیه انقلابی دارد
کد خبر: 3998313
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

شکستن ساختارهای غلط فرهنگی نیاز به روحیه انقلابی دارد

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند ساختارهای فرهنگی کشور نیاز به بازسازی با رویکرد انقلابی دارند، گفت: برای شکستن ساختارهای غلط در این زمینه باید حتماً روحیه انقلابی ضمیمه شود.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 27 شهریورماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان به سخنان رهبر معظم انقلاب در تاریخ 6 شهریورماه جاری و در دیدار با هیئت دولت که فرمودند در مسئله فرهنگ و رسانه ساختارهای فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد، اشاره کرد و گفت: دو گزاره‌ای رهبر معظم انقلاب فرمودند نیاز به بازسازی دارد یعنی ساختار فرهنگی کشور ساختارهای ناقص و بعضاً غلط هستند و گاهی اوقات زیربناهای فرهنگی ما روبناهای غلطی را هم به دنبال می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه برای شکستن ساختارهای غلط در این زمینه باید حتماً روحیه انقلابی ضمیمه شود، گفت: اگر مهندسی کشور که به معنای ساختارسازی مناسب است، در گام دوم انقلاب صورت نگیرد قطعا آن 7 رسالتی که رهبر معظم انقلاب برای حرکت در گام دوم انقلاب فرمودند مخصوصاً در مسائلی مثل اخلاق، معنویت و سبک زندگی قطعاً به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

استوار میمندی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب فمرودند در ساختارهای فرهنگی مشکل داریم و یک حرکت انقلابی برای اصلاح آن نیاز داریم البته حرکت انقلابی یعنی خردمندانه و عاقلانه گفت: امیدواریم 5 راهبردی که در دستور کار نقشه فرهنگی استان فارس قرار دارد، بتواند افق‌های مورد نیاز برای ساختار فرهنگی مورد نیاز در استان ایجاد کند و با رونمایی از این سند هرچه سریعتر مراحل عملیاتی شدن برش استانی در عرصه‌های مختلف نهادهای حاکمیتی و مردمی اتفاق بیفتد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس ثابت شد آنچه که کشور را نجات می‌دهد، تفکر انقلابی و روحیه جهادی با محوریت ولایت و امامت است.

وی افزود: عزت و امنیتی که امروز شاهد آن هستیم ارمغان و دستاورد آن ایامی است که جوانان این مرز و بوم با چنین روحیه و نگاه‌هایی موفق به انجام کارهای بزرگی شدند که اعجاب همگان را برانگیخت.

استوار میمندی در ادامه سخنان خود بزرگترین ظرفیت فارس و شیراز را حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و بارگاه‌های مطهر امامزادگان توصیف کرد که پایگاه‌های واقعی معنوی و دیانتی مردم به حساب می‌آیند و ابراز امیدواری کرد: این ظرفیت همانطور که منشأ برکات برای مردم بوده است و مفتخر هستیم که زیر سایه آنان زندگی می‌کنیم، در تحقق سند فرهنگی استان مورد استفاده واقع شود تا بتوانیم الگوی مناسبی را در این رابطه ارائه کنیم.

انتهای پیام
captcha