معرفی پایتخت قرآنی موجب اعتلای فعالیت‌های قرآنی در استان می‌شود
کد خبر: 3993869
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
ملزومات قطب قرآنی شدن / ۱۲

معرفی پایتخت قرآنی موجب اعتلای فعالیت‌های قرآنی در استان می‌شود

مرتل و مؤذن برتر کشورمان با انتقاد از شیوه معرفی پایتخت قرآنی کشور از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: به‌طور کلی این اتفاق باعث می‌شود که فعالیت‌های قرآنی در سطح استان‌ها و شهرها رونق بگیرد و حس رقابتی سازنده میان استان‌ها ایجاد شود و در نهایت موجب پیشرفت و اعتلای فعالیت‌های قرآنی در کشور شود.

حسام قانعی، مرتل و مؤذن برتر کشورمان، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با یادآوری پیشینه فعالیت‌های قرآنی در شیراز، گفت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) می‌تواند به عنوان یک قطب قرآنی در کشورمان مطرح باشد.

وی افزود: شیراز پتانسیل کمی هم به لحاظ جغرافیایی و شهری و هم سایر ظرفیت‌ها در مباحث قرآنی دارد. اساتید، پیشکسوتان و نخبگان بسیاری در عرصه فعالیت‌های قرآنی در این دیار فعالیت داشته و دارند البته منظور از فعالیت‌های قرآنی فقط بحث قرائت، اذان و ترتیل نیست بلکه در سایر عرصه‌ها اعم  از هنرهای قرآنی، مفاهیم، نهج‌البلاغه و غیره هم شیراز و استان فارس حرف برای گفتن دارد و با نگاهی به تاریخ می‌توانیم به این قضایا پی ببریم.

قانعی با انتقاد از شیوه معرفی پایتخت قرآنی کشور از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: باید مشخص شود که معرفی پایتخت قرآنی بر چه اساسی انجام شده است و واقعاً خط‌کش در این زمینه مشخص نیست. اگر بناست که استان‌ها را رتبه‌بندی کرده و یک استان یا شهر را به عنوان قطب قرآنی معرفی کنند باید شاخص‌های آن را هم معرفی کنند تا اگر منطقه‌ای این شاخص‌ها را نداشته باشد، به دنبال ایجاد آن‌ها باشد.


بیشتر بخوانید:


این مرتل برتر کشورمان اظهار کرد: این اتفاق باعث می‌شود که فعالیت‌های قرآنی در سطح استان‌ها و شهرها رونق بگیرد و حس رقابتی سازنده میان استان‌ها ایجاد شود و در نهایت موجب پیشرفت و اعتلای فعالیت‌های قرآنی در کشور شود ولی اینکه به یک باره یک استان یا شهر را به عنوان قطب قرآنی معرفی کنند، به نظر من جالب نیست و قطعاً پشت این قضیه حرف و حدیث‌ها بسیار خواهد بود. اگر می‌خواهیم میان استان‌ها رقابت ایجاد کنیم باید خط کش این کار مشخص شده و سابقه هر منطقه بررسی شود اما اینکه بگویند فلان استان یا شهر قطب قرآنی است، مسلماً باعث اعتراض خواهد شد.

قانعی افزود: اگر بحث بر روی قدمت فعالیت‌های قرآنی است مگر شیراز و فارس قدمت کمی در این زمینه دارد یا مدارک مدارج آن در این عرصه کم است. اگر خوب تاریخ را بررسی و مشاهده کنیم خواهیم دید که شیراز در تمام این قضایا واقعاً حرف برای گفتن دارد.

وی در پایان بیان کرد: به عنوان کسی که سال‌ها سال در عرصه فعالیت‌های قرآنی کار می‌کنم، تأکید دارم که شیراز در این عرصه از مکان‌های دیگر چیزی کم ندارد و اگر بناست رقابتی ایجاد شود باید این رقابت به درستی ایجاد شود و این مسائل را باید حتماً به عنوان یک دغدغه در سطح کشور مطرح کرده و به گوش مسئولان امر رسانده شود.

انتهای پیام
captcha