ادامه موج بازداشت مداحان و روحانیون بحرینی در محرم
کد خبر: 3992618
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

ادامه موج بازداشت مداحان و روحانیون بحرینی در محرم

رژیم آل خلیفه از ابتدای ماه محرم تا کنون آزار و اذیت خود نسبت به شیعیان را با احضار و بازداشت مداحان و روحانیون بحرینی تشدید کرده است.

به گزارش ایکنا، رژیم آل خلیفه طبق روال سال‌های گذشته امسال نیز با آغاز ماه محرم سعی کرد تا بیشترین آزار و اذیت و سختگیری را در خصوص احیای شعائر مذهبی شیعیان و برپایی مجالس محرمی اعمال کند.
 
بحرین طی دهه محرم امسال شاهد حدود ۱۵ مورد بازداشت و احضار و بازجویی مداحان، وعاظ، روحانیون و مدیران حسینه‌ها و عزاردارن حسینی بوده است که این موج تا شب گذشته ادامه داشت.
 
گفتنی است شیخ هانی البنا، شیخ عزیز الخضران و مهدی سهوان از روحانیون و مداحان مورد هدفی هستند که شب گذشته(31 مرداد) به مراکز پلیس احضار و بازجویی شدند.
 
شیخ حسین الدیهی، جانشین دبیرکل جمعیت الوفاق شب گذشته در پیامی توییتری به این موضوع واکنش نشان داده و نوشت: با پایان دهه محرم باز هم سریال «تسامح دینی» با مسمای تحریفی آن نزد رژیم حاکم بر بحرین، کلید خورد! آن هم از طریق احضار علما و خطبا و مداحان به مراکز پلیس و بازجویی آنها در مورد مشارکتشان در مراسم ایام عاشورا که هدف این اقدامات تحقیر و اهانت به آنان است.
 
وی تأکید کرد انجام این‌گونه اقدامات در منطقه تنها منحصر به مسؤولان حکومت بحرین است.
انتهای پیام
captcha