گروه‌های مقاومت: تداوم محاصره غزه را نمی‌پذیریم
کد خبر: 3990722
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷

گروه‌های مقاومت: تداوم محاصره غزه را نمی‌پذیریم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تداوم محاصره نوار غزه را زمینه‌ساز درگیری بزرگی در منطقه دانست و جهاد اسلامی فلسطین نیز با تروریستی خواندن این اقدام رژیم صهیونیستی، هدف این اقدام را جبران شکست در نبرد سیف القدس دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس، حازم قاسم، سخنگوی این جنبش در یک بیانیه مطبوعاتی که امروز منتشر شد، تصریح کرد: مقاومت در این زمینه موضع مشخصی خواهد داشت. ادامه محاصره موضوعی است که در هر زمان می‌تواند منجر به انفجار شود.

وی افزود: مقاومت فلسطین با تداوم این محاصره و مجازات جمعی که بر نوار غزه اعمال شده است، نمی‌تواند صرفاً تماشاگر باشد و این حق مردم ما است که در آزادی و عزت زندگی کنند و این حقی است که از آن‌ها سلب شده است؛ این حق بنیادی قابل‌مذاکره نیست.

قاسم تأکید کرد که گروه‌های مقاومت به صورت هماهنگ و جمعی در حال حرکت هستند و مراحل مختلف وضعیت را با توجه به ارزیابی‌های خود و خوانش آن‌ها از زمینه در سطوح سیاسی و عملیاتی و تماس‌هایی که با بسیاری از واسطه‌ها برای پایان دادن به وضعیت کنونی محاصره در حال انجام است، مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی حماس افزود: ما اجازه نخواهیم داد که اشغالگران در قبال خواسته‌های مشروع و عادلانه ما مانند بازسازی، ورود کمک‌ها، لغو تعطیلی گذرگاه‌ها و اطمینان از آزادی جابجایی مردم و کالاها، باج‌گیری کند.

پنهان کردن شکست نظامی هدف رژیم صهیونیستی از تداوم محاصره

جنبش جهاد اسلامی در فلسطین نیز تصریح کرده است که: مقاومت اجازه نخواهد داد که اشغالگران از محاصره به عنوان ابزاری برای پنهان کردن شکست خود استفاده کند.

طارق سلمی، سخنگوی رسانه‌ای این جنبش تأیید کرد که محاصره تشدید تجاوز و تروریسم است و تأکید کرد که جهاد اسلامی در برابر این تجاوز تسلیم نمی‌شود، بلکه با آن مقابله می‌کند.

تداوم محاصره غزه را نمی‌پذیریم

وی در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: تروریسم و ​​تجاوزگری اشغالگران که در محاصره و جلوگیری از بازسازی در نوار غزه نمود یافته است، تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ و اعمال فشار بر بدنه مردمی مقاومت است.

سلمی تصریح کرد که شکست نظامی و امنیتی ارتش اشغالگر صهیونیستی در نبرد سیف القدس نشانه‌ای از ناتوانی این ارتش است. علاوه بر این، باید تأکید کرد که مقاومت برای مقابله با متجاوزان و خنثی‌سازی برنامه‌های آن‌ها آمادگی کامل دارد.

وی گفت: این محاصره که باید آن را محکوم کرد، گواهی بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی‌گناه است که این رژیم با هدف پنهان کردن ناتوانی و شکست خود و ارائه تصویری از یک پیروزی واهی مرتکب آن می‌شود.

سلمی تأکید کرد که نتایج آخرین نبرد با اشغالگران، مقاومت را مصمم‌تر کرده است تا به مسیر خود ادامه دهد و به تقویت قدرت خود برای محافظت از مردم و سرزمین خود و ایستادگی در برابر هرگونه تجاوز جدید، آماده شود.

انتهای پیام
captcha