بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در یادمان شهدای لشکر 10 + عکس
کد خبر: 3973668
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در یادمان شهدای لشکر 10 + عکس

مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، در یادمان شهدای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) واقع در قطعه 40 بهشت زهرا(س) با حضور جمعی از رزمندگان لشکر 10 و پاسداران سپاه سیدالشهدا(ع) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، سوم خردادماه در یادمان شهدای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) واقع در قطعه 40 بهشت زهرا(س) با حضور جمعی از رزمندگان لشکر 10 و پاسداران سپاه سیدالشهدا(ع) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

سردار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در این مراسم با یادآوری برادری و وحدت بین رزمندگان، گفت: آن روزها یگان‌ها منتسب به استان خاصی نبودند، رزمندگان از حدود 15 استان به‌صورت ترکیبی حضور داشتند، ترکیب مبارکی که تصور ما این بود که ده‌ها سال است که ریشه در برادری هم دارند.

وی ادامه داد: این هنر امام راحل بود که همه رزمندگان را از اقصی نقاط کشور دور یک خیمه جمع کرد و همه را یک صدا کرد که آهنگ واحدی برای دفاع از دین خدا داشتند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران افزود: خدا عنایتش را پی در پی در عملیات شامل حال ما می‌کرد، مگر به راحتی ممکن بود به خرمشهر رسید، با امکانات محدود بچه‌ها مردانه جنگیدند.

سردار فضلی با اشاره به جمله امام(ره) که فرمود «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است»، بیان کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر بیش از پنج هزار و 700 کیلومتر از خاک ایران آزاد شد و حدود 20 هزار و 400 نفر از دشمن به اسارت گرفته شد.

یادآور می‌شود، پخش کلیپ، همخوانی گروه ولایت باقرشهر، دکلمه‌خوانی دختر نوجوان بسیجی، گلباران مزار شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

محمد فرخی

انتهای پیام
captcha