اجرای بیش از 5 هزار برنامه همزمان با هفته بسیج در تهران + عکس
کد خبر: 3935841
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا(ع) خبر داد:

اجرای بیش از 5 هزار برنامه همزمان با هفته بسیج در تهران + عکس

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا(ع) در نشست خبری هفته بسیج، اظهار کرد: در این ایام، بیش از پنج هزار برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با رویکرد فضای مجازی و غیرحضوری اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سرهنگ مجید امیرعبداللهیان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، پیش از ظهر امروز، 27 آبان‌ماه در نشست خبری هفته بسیج که در سالن شهید کلهر این سپاه برگزار شد با بیان اینکه شعار هفته بسیج امسال «بسیج پیش روی خدمت و امیدآفرینی است»، گفت: طرحی که توسط بسیج با اجرای برنامه‌ها دنبال می‌شود این است که مانند گذشته فلسفه مهم خدمت‌رسانی با محوریت مجاهدت‌های ۴۱ ساله بسیج برای جامعه تبیین شود.

وی با توجه به شیوع ویروس کرونا، افزود: تلاش کرده‌ایم که برنامه‌ها به‌صورت مجازی اجرا شوند، فضای حاکم بر جامعه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا باعث نشد تا بسیج برنامه‌های خود را متوقف کند چراکه معتقدیم نیروی بسیج باید در سختی‌ها کنار مردم بایستد و ظرفیت‌های بسیج در روزهای سخت متبلور شود.

امیرعبداللهیان مطرح کرد: رویکرد محوری هفته بسیج تحت عنوان «نهضت خالصانه و مؤمنانه» در طول هفته بسیج خواهد بود و به همین منظور با توجه به چهل و یکمین سالگرد بسیج ۴۱ برنامه محوری به‌طور نمادین در سطح استان برگزار می‌شود و به همین ترتیب نیز ۴۱ برنامه محوری در سپاه شهرستان‌ها و کنار آنها هر حوزه و پایگاه برنامه جداگانه‌ای اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های قابل اجرا در هفته بسیج شامل نمایش و تبیین مقاومت به سبک زندگی شهید سلیمانی با عنوان «حاج قاسم، تجلی‌گاه بسیج»، امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در سطح محلات و جامعه، تمرکز بر ابتکارات و خلاقیت‌های بسیجیان و معرفی الگوهای برتر، ترویج فعالیت‌های جهادی از رویکردهای اصلی و خدمات اجتماعی در رده‌های مختلف بسیج و توجه به شعار سال «جهش تولید» و تمرکز و اهتمام بر کلام بسیج در این زمینه با معرفی سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: تحت پوشش این برنامه ۴۱ گروه سرود در سطح استان در تمامی نواحی تابعه و تمام روزهای هفته بسیج و در محلات گوناگون به اجرای سرود پاتوقی با موضوع امیدآفرینی می‌پردازند.

وی اظهار کرد: در طول هفته بسیج برنامه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای موشکی را خواهیم داشت، همچنین آیین بزرگداشت شهدای سلامت و تقدیر از مدافعان سلامت بسیجی، در طول هفته بسیج از بسیجیان پیشکسوت تجلیل به عمل می‌آید و همچنین نمایشگاه سیار عملکرد ۴۱ سال بسیج  تحت عنوان «کاروان بسیج، امیدآفرین» در طول هفته بسیج برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول عملیات‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی، حضور جهادگران سلامت و ارائه خدمات به مردم ۴۱ محله حاشیه‌نشین، برپایی نمایشگاه دستاوردهای موشکی، برگزاری آئین بزرگداشت شهدای سلامت و تقدیر از مدافعان سلامت را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: اجرای عملیات جهادی در ۱۲۵ محله، افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی، نمایش اقتدار بسیج به‌صورت رژه خودرویی و موتوری، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده به‌صورت رایگان در محلات و عطرافشانی مزار شهدا سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران به‌صورت مجازی و تجلیل از ایثارگران معراجی خواهد بود.

وی در پایان متذکر شد: در این ایام بیش از پنج هزار برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با رویکرد فضای مجازی و غیر حضوری اجرا خواهد شد که شامل تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور تعداد محدود و از طریق مجازی پوشش داده می‌شود.
محمد فرخی
انتهای پیام
captcha