برنامه‌ریزی برای پژوهش‌های کاربردی حج در دانشگاه زنجان
کد خبر: 3953986
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

برنامه‌ریزی برای پژوهش‌های کاربردی حج در دانشگاه زنجان

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: در راستای ترویج امور فرهنگی و مذهبی می‌توانیم اولویت‌های پژوهشی حج و زیارت را در اختیار معاونت پژوهشی دانشگاه زنجان قرار دهیم تا دانشجویان رشته‌های مختلف بر اساس علاقه از محورهای آن برای تحقیق و ارائه مقاله استفاده کنند.

برنامه‌ریزی برای پژوهش‌های کاربردی حج در دانشگاه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، ابراهیم احدی، مدیر حج و زیارت استان زنجان، 26 بهمن‌ در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین حج و زیارت و دانشگاه زنجان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه زنجان برای استفاده کارگزاران و خدمت‌گزاران حج و زیارت می‌توان از این فرصت برای همکاری در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و استفاده از تجربیات هر دو طرف برای افزایش بازدهی خدمت‌رسانی و ترویج امور فرهنگی و مذهبی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: کارکردهای اساسی همه سازمان‌ها بر اساس مطالعه و استفاده از شیوه‌های روشمند علمی نتیجه مطلوب را خواهد داشت و در این راستا تشویق دانشجویان برای ورود به تحقیق و پژوهش با موضوعات حج و زیارت هم برای سازمان حج و زیارت منشأ خیر خواهد بود و هم برای دانشجو این ذهنیت ایجاد خواهد شد که تحقیق و پروژه او پیوست کاربردی دارد و برای یک جامعه خاصی مفید واقع می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان زنجان ادامه داد: در همین راستا می‌توانیم اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت را در اختیار معاونت پژوهشی دانشگاه قرار دهیم تا دانشجویان رشته‌های مختلف در صورت تمایل بر اساس علاقه از محورهای منتخب در قالب تحقیق و پژوهش، شامل مقاله، کتاب و پایان‌نامه انتخاب کنند.

محسن نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان در این دیدار بر همکاری دانشگاه و سازمان حج و زیارت در زمینه فرهنگی، مذهبی و توسعه و گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی برای ارتقای فرهنگی و مذهبی شهر زنجان و ارتقای سطح خدمت‌رسانی به زائران و محبان اهل‌بیت(ع) تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه زنجان با ایجاد اتاق صنعت بیشترین ارتباط را با جامعه و مردم دارد، ابراز کرد: معتقدیم کاربرد علم باید در زندگی مردم دیده شود و می‌توانیم آموزش و پژوهش کاربردی را در بخش‌های دیگر از جمله دین و مذهب نیز توسعه دهیم.

در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، سالن‌های همایش، کلاس‌ها، امکانات و سیستم آموزشی، مقالات و بهره‌برداری از آثار تدوین شده قبلی با موضوعات مرتبط با حج و زیارت بین دانشگاه زنجان و حج و زیارت استان زنجان به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha