آماده‌سازی زمینه‌های آموزش مجازی اعزام به حج در زنجان
کد خبر: 3948577
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

آماده‌سازی زمینه‌های آموزش مجازی اعزام به حج در زنجان

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: در حال حاضر زمینه آموزش‌های مجازی برای اعزام زائران به حج تمتع فراهم و در صورت برطرف شدن مشکلات مربوط به کرونا زائران به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

موکول شدن اعزام ثبت‌نامی‌های حج تمتع سال 99 به سال 1400ابراهیم احدی، مدیر حج و زیارت استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: زائرانی که در سال 99 برای اعزام به حج تمتع ثبت‌نام کرده بودند، به دلیل شیوع کرونا امکان تشرف به سرزمین وحی فراهم نشد بنابراین اولویت‌های ثبت‌نامی سال 99 به سال 1400 موکول شده و در صورت فراهم شدن شرایط مساعد، این افراد به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از ثبت‌نامی‌های حج تمتع انصراف ندادند، ابراز کرد: البته یکی از زائران فوت کرده است و ثبت‌نام سایر متقاضیان محفوظ است و با مشخص شدن وضعیت اعزام و فروکش کردن شیوع کرونا در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

این مسئول در مورد هزینه‌های زائران تصریح کرد: مقرر شده هزینه حج تمتع سال 1400 بر مبنای سال 99 محاسبه شود و مبلغ پرداختی به این زائران عودت داده نشده است. سازمان حج و زیارت توانست از محل ارز بانک مرکزی هزینه‌ها را تامین کند و مبالغ را به سال 1400 انتقال دهد.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه زائران هزینه مازادی را پرداخت نمی‌کنند و فقط باید هزینه اندکی بابت عوارض و موارد این چنینی بپردازند، ادامه داد: تامین ارز از ثبت‌نام‌های سال 99 سبب شد که این متقاضیان برای سال 1400 پایدار باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه عملیات لازم برای حج تمتع، 7 ماه پیش از اعزام آغاز می‌شود، بیان کرد: حدود 1500 زائر از استان زنجان برای حج تمتع نام‌نویسی کردند که هم‌اکنون در حال تدارک برنامه‌های آموزشی و فراهم کردن زمینه‌های آموزش غیرحضوری هستیم.

احدی در مورد سایر سفرهای زیارتی اظهار کرد: در مورد سفرهای عتبات عالیات نیز با طرف عراقی مذاکراتی انجام شده که در صورت برطرف شدن بیماری و اثربخشی و توزیع واکسن کرونا، کار اعزام‌ها انجام شود.

وی به تعطیلی دفاتر خدمات زیارتی پس از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: برای جبران ضررها تسهیلات 12 درصدی به مبلغ 120 میلیون تومان برای شرکت‌های خدماتی و زیارتی و برخی کارگزاران مانند مدیران راهنما و کاروان‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha