تعریف 10 كارگروه ذیل شورای عالی قرآن فارس
کد خبر: 3953979
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

تعریف 10 كارگروه ذیل شورای عالی قرآن فارس

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با بیان اینکه اساسنامه شورای عالی قرآن استان تدوین و برای آن ۱۰ کارگروه تعریف شده است، گفت: این کارگروه‌ها شامل نخبگان و پیشکسوتان قرآنی، تشکل‌های مردمی، فضای مجازی، اطلاع‌رسانی و خبری، آموزش، تبلیغ و ترویج، پژوهش، خیرین قرآنی، علما و روحانیون می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 26 بهمن‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان كه با دو دستور جلسه راه‌اندازی شورای عالی قرآن و بررسی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی برگزار شده بود، گفت: در سال‌های گذشته شورایی با عنوان شورای فرهنگ قرآنی در استان فعالیت داشت اما بنا به دلایلی حذف شد و بنا شد هر استانی كه علاقه‌مند است، این شورا را ذیل شورای فرهنگ عمومی خویش تشكیل دهد.

وی افزود: در چند مدت اخیر با افرادی كه در حوزه قرآن و عترت اطلاعات بهتری داشتند، یكسری جلساتی برگزار كردیم و توانستیم یك نقشه راه و آیین‌نامه اجرایی را برای شورای عالی قرآن استان فارس تدوین كنیم تا ذیل این شورا بتوانیم تمام فعالیت‌های قرآنی را در سطح استان به‌صورت كامل رصد كنیم.


بيشتر بخوانيد:


نداف به ساختار تشكیل شورای قرآنی در استان اشاره كرد و گفت: در ذیل شورای فرهنگ عمومی دو زیرگروه تعریف شده است؛ یكی شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی و دیگری دبیرخانه شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی است كه ریاست این شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی به عهده امام جمعه است.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با بیان اینكه در اساسنامه شورای عالی قرآن 10 كارگروه ذیل این شورا تدوین شده است،‌ گفت: یك كارگروه اصلی است كه ویژه برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجراست و سایر كارگروه‌ها هم شامل نخبگان و پیشكسوتان قرآنی، تشكل‌های مردمی، فضای مجازی، اطلاع‌رسانی و خبری، آموزش، تبلیغ و ترویج، پژوهش، خیرین قرآنی، علما و روحانیون است.

وی اظهار كرد: ریاست این كارگروه‌ها هم به عهده دستگاه‌هایی خواهد بود كه در حوزه قرآنی وظیفه ذاتی‌شان همین است به‌عنوان مثال ریاست كارگروه آموزش را به عهده آموزش و پرورش قرار دادیم.

نداف با بیان اینكه سه نوع عضویت در شورای عالی قرآن استان فارس تعریف شده است، یكی اعضای حقوقی كه نمایندگان اعضای شورای فرهنگ عمومی هستند، دیگری اعضای حقیقی كه نخبگان قرآنی در حوزه‌های مختلف هستند و نوع هم سوم نمایندگان مؤسسات و تشكل‌های قرآنی هستند كه این اعضا می‌توانند هم از اتحادیه تشكل‌های قرآنی،‌ هم از مؤسسات قرآنی دارای مجوز ارشاد و هم مؤسسات قرآنی دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی باشند.

انتهای پیام
captcha