هشدار ناجا نسبت به ضعف آموزش‌های قرآنی / تمام قد از شورای عالی قرآن حمایت می‌كنیم
کد خبر: 3953938
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

هشدار ناجا نسبت به ضعف آموزش‌های قرآنی / تمام قد از شورای عالی قرآن حمایت می‌كنیم

فرمانده نیروی انتظامی فارس نسبت به ضعف در روخوانی قرآن و اهمال در این زمینه هشدار داد و گفت: در مدارس و سیستم آموزش عالی به بحث آموزش قرآن اهمیت نمی‌دهند و در جامعه وضعیت قرآن‌خوانی خوب نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 26 بهمن‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان كه با دو دستور جلسه راه‌اندازی شورای عالی قرآن و بررسی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی برگزار شده بود، ضمن ابراز خرسندی از انتخاب این موضوع و راه‌اندازی شورای عالی قرآن در استان گفت: اخیراً در مأموریت‌هایی كه انجام داده‌ایم، اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی را به خوبی مشاهده كردیم و در این زمینه هم گزارش مبسوطی هم به تهران ارائه داده‌ایم.

وی نسبت به ضعف در روخوانی قرآن و اهمال در این زمینه هشدار داد و افزود: در این ایام كه در حال استخدام ناجا هستیم، مواردی را مشاهده می‌كنیم كه فرد تمام شرایط لازم را دارد اما وقتی به سیستم عقیدتی ـ سیاسی می‌آید و در آزمون ورودی شركت می‌كند، اصلاً روخوانی قرآن بلد نیست.


بيشتر بخوانيد:


حبیبی بیان كرد:‌ در مدارس و سیستم آموزش عالی به بحث آموزش قرآن اهمیت نمی‌دهند و در هر جای جامعه ورود می‌كنیم همه چیز خوب است اما قرآن‌خوانی خوب نیست در صورتی كه اگر قرآن پایه و اساس و كتاب اصلی ماست باید به این موضوع اهمیت ویژه دهیم.

رئیس پلیس فارس اظهار كرد: مسئله راه‌اندازی شورای عالی قرآن در استان فارس كه آغاز شده است، یك موضوع مهم است و ما به‌ عنوان نیروهای مسلح با تمام توان به این قضیه كمک می‌كنیم.

وی یادآور شد:‌ در وضعیت استخدامی‌ها زمانی كه یك فرد تمام شرایط لازم را برای استخدام دارد اما در بحث روخوانی قرآن ضعیف است، آموزش دو هفته‌ای به‌صورت مجازی به‌همت عقیدتی ـ سیاسی برای او برگزار می‌كنیم و بعد از آن آزمونی از وی گرفته می‌شود و در پرونده وی هم قید می‌شود كه ایشان نیاز به نگاه ویژه قرآنی دارد.

حبیبی با تصریح اینكه برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای فعالیت‌‌های قرآنی در سطح ناجا در دو سطح كاركنان و خانواده‌های آنان انجام داده‌ایم، گفت: تمام فرماندهان را موظف كرده‌ایم كه به مباحث حفظ، روخوانی و روان‌خوانی قرآن ورود كنند و برای این كار هم امتیازات مختلفی قرار داده‌ایم حتی امسال و در ایام كرونایی هم این فعالیت‌ها را انجام داده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی فارس تأكید كرد: ما تمام قد وارد عمل شدیم و به هر شكلی كه شورای فرهنگ عمومی تصمیم بگیرد، نیروی انتظامی برای توسعه فرهنگ قرآنی در خدمت است.

وی به بازدیدی كه اخیراً از زندان عادل‌آباد داشته است، اشاره كرد و گفت: در این زندان یك بخش برای فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی شده است و این كار بسیار خوبی است اما آیا در بقیه سازمان‌ها و ادارات هم چنین كاری انجام شده است.

حبیبی از بی‌توجهی به ساحت قرآن انتقاد كرد و گفت: در جلسه‌ای حضور می‌یابیم و یك نفر قرآن می‌خواند كه نه مفهوم آن را می‌فهمیم و نه به آن عمل می‌كنیم.

رئیس پلیس فارس در پایان از راه‌اندازی شورای عالی قرآن در سطح استان فارس قدردانی كرد و گفت: نیروی انتظامی تمام قد در اختیار و خدمت این شورا است.

انتهای پیام
captcha