کشمکش میان صهیونیست‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران
کد خبر: 3952640
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

کشمکش میان صهیونیست‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از کشمکش و درگیری میان رئیس موساد و رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر بررسی پرونده هسته‌ای ایران خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی که اخیرا به آمریکا درباره بازگشت به پرونده هسته‌ای ایران هشدار داده بود، با یوسی کوهن، رئیس موساد در همین زمینه اختلاف پیدا کرده است.
 
یوسی یهوشوع، تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: در میان فرماندهان موساد، تعدادی از مسئولان از جمله یوسی کوهن، با شنیدن سخنرانی رئیس موساد متوجه شده‌اند که موضع او تغییر کرده است. لذا یوسی کوهن که اخیراً مشغول پرونده هسته‌ای ایران است، به کوخاوی گفته که این پرونده را به کسی بسپار که درباره آن کار کرده است.
 
دستگاه‌های امنیتی اسرائیل به کانال 12 تلویزیون این رژیم درباره دلیل مخالفت یوسی کوهن با سخنرانی رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفته‌اند که او پس از کشمکش‌های طولانی در داخل ارتش، به این نظر رسیده است و هیچ فکر دیگری در سرش نگذشته است.
 
افراد نزدیک به موساد از موضع‌گیری یوسی کوهن در مقابل کوخاوی حمایت کرده و گفته‌اند که کوخاوی تلاش می‌کند نتانیاهو را راضی نگه دارد تا جایگاه سیاسی خود را در آینده حفظ کند.
 
یوسی یهوشوع نیز می‌گوید: روشن است که کوخاوی می‌خواهد به نتانیاهو نزدیک شود؛ او نمی‌خواهد با نخست‌وزیر اسرائیل مخالفت داشته باشد به همین دلیل سر خود را پایین انداخته و علیه نتانیاهو هیچ سخنی نگفته است.
 
کارشناسان صهیونیست تأکید کرده‌اند که تمایلات شخصی هریک از کوخاوی و کوهن دلیل تنش میان آن دو است و این موضوع از روابط میان این دو فرد که جایگاه‌های حساسی را در رژیم اسرائیل اشغال کرده‌اند، مشخص است.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته مدعی شده بود که ارتش اسرائیل در تمام نقاط خاورمیانه از جمله ایران فعالیت دارد.

این مقام صهیونیست با گفتن این که با توجه به تهدید ناشی از ایران، ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی پیدا می کند تا اگر حمله‌ای لازم بود انجام دهد، افزود: به ارتش دستور داد‌ام که علاوه بر برنامه‌های عملیاتی موجود، برنامه‌های دیگری را نیز آماده کنند. ما به این برنامه‌ها رسیدگی می‌کنیم و در سال آینده آن‌ها را گسترش می‌دهیم. البته کسانی که تصمیم می‌گیرند آن‌ها را اجرا کنند، مقامات سیاسی هستند، اما این برنامه‌ها باید روی میز باشند.

کوخاوی همچنین مدعی شده بود که اسرائیل توانسته است یک ائتلاف منطقه‌ای ضد ایرانی از یونان گرفته تا مصر، اردن، کشورهای حوزه خلیج فارس و خود رژیم صهیونیستی تشکیل دهد.

انتهای پیام
captcha