صفات شهید سلیمانی تداعی‌کننده شخصیت شهید چمران است
کد خبر: 3945663
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
عضو هیئت‌رئیسه جنبش أمل لبنان:

صفات شهید سلیمانی تداعی‌کننده شخصیت شهید چمران است

عضو هیئت‌رئیسه جنبش أمل لبنان گفت: سردار سلیمانی همواره در جبهه‌های نبرد و در خط مقدم رویارویی با دشمنان حضور داشت و فقط تئوری‌پرداز نبود، بلکه مرد میدان بود؛ صفاتی که آنها را در وجود شخصیت شهید چمران در زمان شکل‌گیری جنبش أمل در لبنان دیدیم.

صفات شهید سلیمانی تداعی‌کننده شخصیت شهید چمران است

خلیل حمدان، عضو هیئت رئیسه جنبش أمل لبنان، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا، درباره ویژگی‌های سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: او 13 دی 98 در نزدیکی فرودگاه بغداد به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و در حمله‌ هوایی نظامیان تروریست آمریکایی ترور شد، در حالی که برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق حضور داشت. همچنین در این عملیات شهید ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس الحشدالشعبی و جمعی از همرزمانشان به شهادت رسیدند.

حمدان درباره نقش شهید سلیمانی در مبارزه با گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق گفت: او نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام قهرمان است. شهید سلیمانی همواره در رویارویی با دشمن صهیونیستی و تروریسم تکفیری شیوه پیروزی اهداف انقلاب اسلامی را الگو قرار می‌داد. همه به نقش این فرمانده شهید در پیروزی بر تروریست‌ها در عراق و سوریه و نیز تکفیری‌هایی که از کشورهای متعدد برای ایجاد فساد به شام و عراق می‌آمدند معترف هستند. بنابراین، ترور شهید سلیمانی در جهان بازتاب فراوانی داشت و گواه خوی جنایتکارانه آمریکا در حق همه کسانی است که به رهایی از ظلم و بی‌عدالتی چشم دوخته‌اند.

او اعتراف دولت آمریکا را برای ترور فرماندهان پیروزی محکوم کرد و افزود: بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی و بشردوستانه هم این اقدام آمریکا را تقبیح و محکوم کردند. شهید سلیمانی همچنان در یاد و دل‌ همه رزمندگان و آزادی‌خواهانی که برای رهایی از ظلم و سلطه مستکبران جهان تلاش می‌کنند جای دارد.

حمدان با اشاره به اینکه این ترور بازتاب خوی وحشیانه آمریکاست که تروریسم را در دنیا پروراند، تصریح کرد: هدف ترامپ از این اقدام به وحشت انداختن عموم مردم و همچنین القای این باور به آزادی‌خواهان بود که در نهایت با تسلیحات آمریکا کشته خواهند شد.

این شخصیت لبنانی با تأکید بر اینکه آمریکا به هدف اصلی خود از این جنایت نرسید، گفت: آنها شهید سلیمانی و ابومهدی را ترور کردند؛ اما مسیر این شهدا ادامه دارد. آنها همچنین در به وحشت انداختن مردم هم ناکام ماندند.

حمدان درباره مهم‌ترین ویژگی‌های مکتب حاج قاسم گفت: مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی مکتب حاج قاسم، فداکاری و شجاعت است. ارکان اصلی مکتب سلیمانی نیز ایمان به خدا و حرکت در راه امام حسین(ع) است. شهید سلیمانی بر علم، معرفت، شجاعت و دانش نظامی پیشرفته احاطه داشت و از همین رو توانست در مدیریت عملیات بزرگ مقابله با تروریسم صهیونیستی و تکفیری داعش به پیشرفت چشمگیری دست یابد.

این چهره لبنانی تصریح کرد: سردار سلیمانی همواره در جبهه‌های نبرد و در خط مقدم رویارویی با دشمنان حضور داشت و فقط تئوری‌پرداز نبود، بلکه مرد میدان بود؛ صفاتی که ما آنها را در وجود شهید مصطفی چمران در زمان حضورش در لبنان و در کنار جنبش أمل دیدیم. همچنین لازمه حفظ فرهنگ فداکاری و مقاومت در جوامع اسلامی، ایجاد ساختار فکری و عقیدتی و نظامی است.

عضو هیئت رئیسه جنبش أمل در پایان تأکید کرد: امام راحل(ره) فرمودند: «ما هرچه داریم به برکت عاشورا و قیام امام حسین(ع) است.» و امام موسی صدر(ره)، رهبر جنبش أمل، نیز فرمودند: «قیام حسین(ع) همچنان در تاریخ زنده و شایسته است که الگویی واقعی باشد.» بدین ترتیب وظیفه ما فقط تمجید از شهید سلیمانی نیست، بلکه باید فداکاری، مقاومت و مسیر شهدا را ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha