آثار و برکات تشکیل شورای عالی قرآن در فارس
کد خبر: 3944602
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

آثار و برکات تشکیل شورای عالی قرآن در فارس

عضو شورای عمومی قرآن آموزش و پرورش فارس با اشاره به درخواست تشکل‌ها و جامعه قرآنی فارس برای تشکیل شورای عالی قرآن در این استان به تبیین دلایل و همچنین آثار و برکات تشکیل این شورا پرداخت.

لیلی رشیدی، عضو شورای عمومی قرآن آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به درخواست تشکل‌ها و جامعه قرآنی فارس برای تشکیل شورای عالی قرآن در این استان به تبیین دلایل تشکیل این شورا پرداخت و گفت: تشکیل شورای عالی قرآن می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مدنظر یاری رساند.


بیشتر بخوانید:


وی تشکیل شورای عالی قرآن را عاملی جهت هم‌فکری و هم‌افزایی نهادهای اجرایی برای فعالیت‌های قرآنی و در نتیجه شناساندن و معرفی مفاهیم و آموزه‌های قرآن به جامعه برشمرد و افزود: یکی از اقداماتی که شورای عالی قرآن می‌تواند به خوبی انجام دهد، بحث توسعه فرهنگ قرآنی و گسترش آموزش عمومی قرآن کریم و آموزش تخصصی پژوهش‌های قرآنی و همچنین فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم است.

رشیدی با تأکید بر اینکه اگر شورای عالی قرآن در استان فارس تشکیل شده و جلسات آن هم به شکل منظم برگزار شوند، قطعاً شاهد تحول خوبی در فعالیت‌های قرآنی استان خواهیم بود، گفت: برای مشخص کردن اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان فارس باید شورای عالی قرآن تشکیل شود تا بتوانیم در این شورا به اهداف و سیاست‌های تعیین شده دست یابیم.

عضو شورای عمومی قرآن آموزش و پرورش فارس بیان کرد: تأثیر دیگری که تشکیل شورای عالی قرآن در استان فارس دارد، ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی و مؤسسات و فعالان قرآنی جهت ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان است. ضمن اینکه این شورا می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مسئولان استان برای تقویت و گسترش انس با قرآن و ترویج مفاهیم آیات وحی بسیار راهگشا باشد.

وی برکت دیگر تشکیل شورای عالی قرآن را شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های قرآنی استان دانست و گفت: با تشکیل این شورا می‌توانیم هم ظرفیت‌ها و هم نخبگان قرآنی استان را مشخص و شناسایی کنیم تا ببینیم با این ظرفیت‌ها چه برنامه‌ریزی جهت پیشبرد اهدافمان می‌توانیم داشته باشیم.

رشیدی اظهار کرد: یکی دیگر از آثار تشکیل شورای عالی قرآن در استان حمایت از برنامه‌های خوب قرآنی است؛ اکنون برخی برنامه‌های خوب قرآنی در سطح استان اجرا می‌شوند اما دیده نمی‌شوند در صورتی که اگر این برنامه‌ها را توسعه و گسترش و تعمیم در کل استان دهیم، می‌توانیم نتایج بسیار بهتری بگیریم.

این فعال قرآنی استان فارس بیان کرد: همچنین اجرای طرح‌های عملیاتی و کاربردی برای بهبود شاخص‌های فرهنگی و قرآنی در استان زیر نظر شورای عالی قرآن می‌تواند انجام شود و در این رهگذر طرح‌های عملیاتی و کاربردی تعریف و ابلاغ کرد تا تمام نهادها بتوانند با اجرای این طرح‌ها نقش خود را در گام دوم انقلاب جهت تحقق تمدن نوین اسلامی بردارند.

وی با ذکر این نکته که مسلماً تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند توجه و ترویج آموزه‌های قرآن در جامعه است، گفت: شورای عالی قرآن در این زمینه ‌می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

رشیدی همچنین اهمیت تشویق و تجلیل فعالان و نخبگان قرآنی را برای تقویت این ظرفیت‌ها را یادآور شد و گفت: شورای عالی قرآن می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند چرا که تشویق و تجلیل‌ها موجب می‌شود تا تلاش‌ها و انگیزه‌ها مضاعف شوند.

عضو شورای عمومی قرآن آموزش و پرورش فارس بیان کرد: همچنین اگر هر کاری که انجام می‎دهیم را ارزیابی نکنیم نمی‎‌توانیم به نتایج خوب دست یابیم و با تشکیل شورای عالی قرآن می‌توانیم فعالیت‌های قرآنی را ارزیابی کرده و نقاط قوت آنان را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کرده و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

وی اظهار کرد: مسئله دیگری که در بحث فعالیت‌های قرآنی بسیار مهم است، بحث نظارت بر تخصیص بودجه‌های قرآنی است؛ گاهی اوقات احساس می‌شود این بودجه‌ها به‌صورت متوازن توزیع نمی‌شوند و بخش‌هایی که تأثیرگذاری بیشتری می‌توانند داشته باشند، سهمشان از بودجه کمتر است که شورای عالی قرآن می‌تواند در زمینه تخصیص مناسب و عادلانه بودجه‌های قرآنی ورود خوبی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha