درخواست جمعی از تشكل‌های قرآنی فارس از آیت‌الله دژكام
کد خبر: 3942384
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

درخواست جمعی از تشكل‌های قرآنی فارس از آیت‌الله دژكام

جمعی از تشكل‌ها و شخصیت‌های قرآنی استان فارس طی نامه سرگشاده‌ای خطاب به آیت‌الله دژكام درخواست تشكیل شورای عالی قرآن در استان را مطرح كردند.

درخواست جمعی از تشكل‌های قرآنی فارس از آیت‌الله دژكامبه گزارش ایكنا از فارس، جمعی از تشكل‌ها و شخصیت‌های قرآنی استان فارس، نامه سرگشاده‌ای خطاب به آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام جمعه شیراز، ارائه كردند كه یك نسخه از آن در اختیار این رسانه قرار گرفته است.

در این نامه آمده است:

«محضر نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس

حضرت آیت‌الله دژکام

با عرض سلام، احتراماً همان‌گونه که مستحضرید، یکی از دستاوردهای جدی و مهم انقلاب اسلامی، ترویج معارف قرآنی در بطن جامعه ایرانی و امکان یافتن توجه ویژه به کلام‌الله مجید در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگی بوده است. همگان نیک می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه‌های شکوفایی استعدادهای اجتماعی جامعه و مصون‌سازی جوانان از آسیب‌های فرهنگی و اخلاقی، ترویج معارف قرآنی است همچنان که مقام معظم رهبری نیز در دیدارها و سخنرانی‌های متعدد خود، به اهمیت توجه به قرآن کریم اشاره کرده‌اند.

با این وجود به نظر می‌رسد در استان فارس تشکل‌های قرآنی و سازمان‌های متولی امر ترویج معارف قرآنی، آنچنان که باید منسجم نبوده و با یک برنامه و نقشه راه مشخص و دقیق، طی طریق نمی‌کنند.

از وجود ابهام در هزینه‌کرد بودجه‌های قرآنی دستگاه‌های مختلف تا موازی‌کاری و عدم تخصص‌گرایی در زمینه‌های مختلف حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم و نهایتاً عدم انسجام و هم‌افزایی در انجام فعالیت‌های قرآنی و نهایتا فقدان رویدادهای فرهنگ‌ساز قرآنی در سطح استان فارس و شهر شیراز، از جمله مسائل و مشکلاتی است که ما امضاکنندگان این بیانیه را بر آن داشته است تا از حضرت‌عالی به‌عنوان نماینده مقام معظم رهبری و رئیس شورای فرهنگ عمومی در استان فارس تقاضا کنیم در صورت امکان، شورای عالی قرآن و عترت استان فارس را به‌عنوان بالادستی‌ترین و اصلی‌ترین نهاد حاکمیتی در عرصه فعالیت‌های قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی فارس تشکیل داده تا ضمن رفع آسیب‌ها و مشکلات موجود در این عرصه، نقشه راه فعالیت‌های قرآنی استان فارس به درستی ترسیم شده و با هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در این عرصه، اهداف متعالی در این عرصه ان‌شاءالله محقق شود.

والسلام علی من التبع الهدی»

انتهای پیام
captcha