قبرستان اسلامی قدس اشغالی در معرض خطر یهودی‌سازی
کد خبر: 3939540
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

قبرستان اسلامی قدس اشغالی در معرض خطر یهودی‌سازی

قبور مسلمانان در گورستان «الیوسفیه» در حومه قدس اشغالی از خطر یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی در امان نمانده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، قبرستان تاریخی اسلامی «الیوسفیه» در ضلع شرقی دیوارهای شهر قدیمی بیت‌المقدس و در شمال گورستان باب‌الرحمه واقع شده است و با دروازه الاسباط از شهر قدیمی قدس جدا می‌شود.

این گورستان شامل قبور خانواده‌های مسلمان فلسطینی است که در شهر قدس زندگی می‌کردند. در بخش شمالی گورستان نیز یادمان شهدای اردنی که در سال ۱۹۶۷ به شهادت رسیده‌اند، نصب شده است و به مقبرة الشهدا شناخته می‌شود.

گورستان الیوسفیه نیز از خطر یهودی‌سازی صهیونیست‌ها در امان نمانده است و کارگران شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی طی هفته گذشته با تخریب پلکان ورودی باب الاسباط وارد گورستان شده و به بهانه تسهیل در عملیات تخریب قبور، درختان کهن آن را قطع کردند.

رژیم صهیونیستی از سه سال گذشته عملیات حفاری در این گورستان تاریخی را آغاز کرده است که شامل بستن پله‌های منتهی به درب گورستان و ایجاد یک راه ارتباطی از گورستان به بازار جمعه روبه‌روی دیوار شمالی قدس به بهانه حفاظت از این گورستان است.

مصطفی ابو زهره، رئیس کمیته حفاظت از قبور اسلامی در قدس، در این باره گفت: شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هفت سال پیش نیز ۴۰ قبر در مقبرة الشهدا را تخریب کرد و بر روی آوار آنها بتن ریخت.

وی افزود: این رژیم همچنین گورستان «مأمن الله» در غرب قدس اشغالی را مصادره کرده و بر روی قبور علمای مسلمان و شخصیت‌های بزرگ اسلامی قدس، ساختمان‌‌سازی کرده است.

ابو زهره تأکید کرد که رژیم صهیونیستی سعی دارد تاریخ اسلامی این گورستان و شهر قدس را از بین برده و به منظور یهودی‌سازی این شهر، بناهای اسرائیلی ایجاد کند.
انتهای پیام
captcha