تداوم تخریب مقبره اسلامی الیوسفیه
کد خبر: 4008514
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

تداوم تخریب مقبره اسلامی الیوسفیه

انجمن اسلامی ـ‌ مسیحی دفاع از قدس و مقدسات امروز تأکید کرد که حمله به آرامستان‌های مسلمانان الیوسفیه در جوار مسجدالاقصی تعرضی عمدی برای نابودی هویت فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز چهارشنبه، 5 آبان برای سومین روز متوالی به تخریب آرامستان الیوسفیه ادامه می‌دهند، به بهانه اینکه زمین آن متعلق به شهرداری رژیم اشغالگر در قدس است.

خاکبرداری‌های رژیم صهیونیستی در بخش شمالی آرامستان الیوسفیه و در همجواری دیوارهای بخش قدیمی قدس باعث شده که قبور تعدادی از شهدای فلسطینی تخریب شود و این مسئله خشم اهالی قدس را برانگیخته است.

هدف از تخریب قبور اهالی قدس، ساخت فضای سبز توراتی و سکوهای پلکانی مشرف بر کوهپایه «جبل الزیتون» در شرق قدس است.

نظامیان اشغالگر همچنین امروز به جمعی از اهالی قدس که با ایستادن در ورودی آرامستان مانع ورود ادوات و خودروهای آنها به داخل آنجا می‌شدند، حمله کرده و تعدادی از آنها را بازداشت کردند.

خلیل التفکجی، یکی از مدیران انجمن مطالعات عرب در قدس، گفت که هدف قرار دادن قبرستان‌های اسلامی در مجاورت مسجدالاقصی در چارچوب برنامه‌های شهرک‌سازی رژیم اشغالگر است.

محمد حسین، مفتی کل قدس و سرزمین‌های فلسطینی هم از امت عربی و اسلامی خواست به مسئولیت خود در قبال تعرض رژیم اشغالگر به مقدسات اسلامی و هتک حرمت آنجا عمل کنند.

مفتی حسین در بیانیه‌ای خبری گفت: حمله رژیم اشغالگر به آرامستان‌های اسلامی در قدس اشغالی در راستای تلاش برای تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی بیت‌المقدس است.

به تازگی هم ویدئویی از یک مادر فلسطینی منتشر شد که سنگ قبر «علاء النباتیه» فرزندش را در همین آرامستان الیوسفیه در آغوش گرفته تا صهیونیست‌ها آن را نبش قبر نکنند.

انجمن اسلامی ـ‌ مسیحی دفاع از قدس و مقدسات هم امروز تأکید کرد که حمله به آرامستان‌های مسلمانان تعرضی عمدی برای نابودی هویت فلسطین است.

 

انتهای پیام
captcha