دستور وزیر کشور فرانسه برای انحلال جمعیت ضد اسلام‌هراسی
کد خبر: 3936295
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱

دستور وزیر کشور فرانسه برای انحلال جمعیت ضد اسلام‌هراسی

در ادامه فشار دولت فرانسه به جامعه مسلمانان، «جرالد دارمانین» دستور داد یک سازمان فعال در زمینه مقابله با اسلام‌هراسی در این کشور منحل شود.

دستور وزیر کشور فرانسه برای انحلال جمعیت ضد اسلام‌هراسیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیالیوم، جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که وی به سرویس‌های امنیتی دستور داده است یک سازمان مبارزه با اسلام‌هراسی، معروف به «جمعیت ضد اسلام‌هراسی در فرانسه» (CCIF)  را منحل کنند.
 
دارمانین، روز بعد از قتل «ساموئل پتی» معلم فرانسوی در پاریس، این سازمان را متهم کرده بود که به مرکز فعالیت اسلامی علیه نظام جمهوری این کشور تبدیل شده است. وی در توئیتی گفت که مقامات جمعیت ضد اسلام‌هراسی هشت روز فرصت دارند توضیحات خود را ارائه کنند.
 
این سازمان با انتشار توئیتی به دارمانین پاسخ داد و نوشت: وزیر کشور با تبعیت از درخواست‌های جناح راست افراطی، به این سازمان هشدار داده است. این سازمان همچنین اعلام کرد بخش عمده فعالیت‌های خود را در خارج از فرانسه انجام می‌دهد و همچنان به کمک قانونی به قربانیان اسلام‌هراسی ادامه خواهد داد و از مسئولان فرانسه می‌خواهد در زمینه رفع انواع تبعیض و برقراری برابری در این کشور بکوشند.
 
در پی کشته شدن یک معلم فرانسوی، دولت این کشور در اقدامی افراط‌گرایانه به بستن برخی مساجد و انحلال برخی نهادهای اسلامی برخاست.

روز گذشته امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، به رهبران جامعه مسلمان این کشور ضرب‌الاجلی داد تا در مسیر مقابله با آنچه «اسلام‌گرایی افراطی» خواند، منشور ارزش‌های جمهوری‌خواهانه را بپذیرند.

مکرون به شورای مسلمانان فرانسه ۱۵ روز فرصت داده تا منشور مورد نظر او را بپذیرند. این نهاد اسلامی حاضر شده یک شورای ملی برای امامان مساجد تاسیس کند و به آنها اعتبارنامه‌ای بدهد و در صورت نیاز این اعتبارنامه را باطل کند.
 
انتهای پیام
captcha