حمایت بسیج از فعالان عرصه فضای مجازی و مدافعان جنگ نرم
کد خبر: 3936110
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
سردار سلیمانی تأکید کرد؛

حمایت بسیج از فعالان عرصه فضای مجازی و مدافعان جنگ نرم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش حمایتی بسیج از تشکل‌های مردمی، بر حمایت این سازمان از فعالان عرصه فضای مجازی و مدافعان جنگ نرم تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، امروز، اولین روز از هفته بسیج است. شجره طیبه‌ای که نهال آن چهل سال پیش از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) برپا شد و امروز به توفیق الهی تبدیل به درختی تنومند در سایه‌‎سار انقلاب اسلامی ایران شده است.

خدمات و فداکاری‌های بسیجیان جان بر کف ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی و شکوفایی کشور بر هیچکس پوشیده نیست؛ دلاور مردانی که همواره در تمامی روزهای سخت و حساس در کنار ملت بوده و در صف مقدم عرصه جهاد حضور داشته‌اند و چه زیبا گفت رهبر کبیر انقلاب اسلامی که «بسیج لشکر مخلص خداست».

امروز نیز بسیج در شرایط خاص کشور جهت مبارزه با ویروس کرونا و نیز در لبیک گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، پا به عرصه میدان گذاشته و فعالیت‌های جهادی مختلفی همچون محرومیت‌زدایی و .... را در اقصی‌نقاط کشور انجام می‌دهد.

یکی از مسائل مهم روز، عرصه جنگ نرم و فعالیت و تبلیغات دشمنان این ملت در فضای مجازی است. دشمنانی که به طور کامل از ورود به فضای جنگ سخت با این مردم ناامید شده‌اند، این بار جهت‌گیری دشمنی خود با این ملت را به سمت جنگ نرم تغییر داد‌ه‌اند که یکی از اهرم‌های آنان نیز فضای مجازی است.

با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ورود نوجوانان و جوانان انقلابی ایران اسلامی در عرصه جنگ نرم و مقابله با دسیسه‌های دشمنان در این زمینه، بسیجیان این مرزو بوم نیز احساس تکلیف کرده و به صورت خودجوش وارد میدان شده‌اند که این مسئله ضرورت حمایت سازمان بسیج مستضعفین از این حرکت‌های جهادی و خودجوش را بیش از پیش نمایان می‌کند.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های بسیج در عرصه جنگ نرم به‌ویژه فضای مجازی، اظهار کرد: هنگامی که از بسیج صحبت می‌کنیم، یعنی از مردم سخن می‌گوییم. بسیج یک سازمان یا اداره نیست، بلکه یک تفکر و گفتمان است. کاری که ما انجام می‌دهیم، پشتیبانی از تشکیلات مردمی است که ابتدا در مساجد و محلات به عنوان بسیج، در مدارس به عنوان بسیج دانش‌آموزی و در میان اقشار مختلف مردم نیز با عنوان بسیج اقشار به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: هر یک از این اقشار به صورت خودجوش اقداماتی انجام می‌دهند که ما در مواقعی که لازم باشد، از این اقدامات خودجوش حمایت می‌کنیم. البته عرصه فضای مجازی، بحث‌های بسیار مفصل و پیچیده‌ای دارد و تشکل‌های مردمی و انقلابی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، نیازمند حمایت جدی هستند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مجموعه بسیج تاکنون حمایت‌هایی در این زمینه انجام داده است، گفت: به توفیق الهی این حمایت‌ها را گسترش خواهیم داد و امیدوار هستیم که حضور ملت ایران در فضای مجازی با رویکردهایی که منجر به تقویت سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی، تفوق بر تفکر لیبرال ــ دموکراسی و گسترش راهبردهای مقاوت در جهان اسلامی شود، همراه باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ملت ایران به عنوان الگوی مقاومت مسجلی که در میدان‌های مختلف نیز پیروز شده است، در مقابل چشمان مردم دنیا قرار دارد. آنچه دشمنان قسم خورده این ملت به عنوان فشار حداکثری به مردم ما وارد کردند، راه به جایی نیافت و دشمنان نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه به توفیق الهی ملت ایران اسلامی با ایستادگی خود بر دشمنان تفوق پیدا کرد، اظهار کرد: حرکت ملت ما در این مسیر، تکلیفی برای ما ایجاد می‌کند که از افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند، به ویژه بسیجیان عزیز و شبکه‌سازی بسیج در فضای مجازی حمایت کنیم.

انتهای پیام
captcha