تشریح برنامه‌های محوری و سراسری سازمان بسیج مستضعفین در هفته بسیج
کد خبر: 3935686
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

تشریح برنامه‌های محوری و سراسری سازمان بسیج مستضعفین در هفته بسیج

طی هفته بسیج، که از جمعه 30 آبان‌ماه آغاز خواهد شد، برنامه‌های محوری و سراسری فراوانی از سوی بسیجیان در نقاط مختلف کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا، امسال با توجه به وضعیت نامناسب معیشتی مردم و شیوع ویروس منحوس کرونا، طراحی برنامه‌های بسیج به‌گونه‌ای انجام شده است که تمامی رده‌های بسیجی مأموریت خود را با محوریت خدمت‌رسانی به آحاد مردم جامعه به‌ ویژه محرومین در طول هفته بسیج تعریف و اجرا کنند، به طوری که حلاوت شیرینی خدمت خالصانه در کام مردم محسوس باشد.

در اولین روز از هفته بسیج که مصادف با جمعه، 30 آذرماه است، برنامه‌هایی همچون پخش زنده دعای ندبه و سخنرانی فرهنگی، مذهبی با موضوع «بسیج، پیشرو پیشگام ظهور» و توسل برای ریشه‌کنی کرونا از سوی بسیج مداحان، اجرای برنامه جهادگران سلامت، آغاز طرح معاینه رایگان و اعزام گروه‌های پزشکی بسیجی به 800 نقطه از مناطق محروم کشور توسط بسیج جامعه پزشکی و اجرای پویش نذر خون پیشکسوتان جهاد و شهادت از سوی بسیج پیشکسوتان اجرا خواهد شد.

همچنین، طی شنبه، یکم آذرماه نیز اجرای پویش «سلیمانی‌ها؛ هر پایگاه یک خدمت» از سوی بسیج مساجد، آئین بزرگداشت شهدای سلامت و تقدیر از مدافعان سلامت در مسجد جامع مراکز استان‌ها توسط بسیج جامعه پزشکی و افتتاح مرکز رشد و توانمندسازی گروه‌‎های جهادی و رویداد ملی رسم جهاد از سوی بسیج سازندگی، از جمله برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین در هفته بسیج است.

برگزاری مجمع غیرحضوری(وبینار) بزرگداشت تشکیل بسیج در 32 ناحیه دانشجویی کشور با حضور نخبگان بسیجی دانشگاهی از سوی بسیج دانشجویی، برگزاری جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری از سوی معاونت علمی بسیج و نیز رونمایی از سامانه نهضت مردمی حل مسئله از سوی مرکز هماهنگی راهبردی بسیج در روز یکشنبه، دوم آذرماه، برنامه‌های روز سوم هفته بسیج را تشکیل می‌دهند.

دوشنبه، سوم آذرماه، نیز برنامه‌های مختلفی همچون رزمایش فرهنگی، اجتماعی خدمت مؤمنانه(بصیرت‌افزایی، مشاوره مددکاری، خدمات معیشتی و ...) از سوی بسیج جامعه زنان، رویداد سراسری تولیدات هنری مراکز آفرینش‌های هنری بسیج توسط معاونت فرهنگی بسیج و برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی با رعایت ضوابط بهداشتی در هزار و 100 محله حاشیه شهرها از سوی معاونت اجتماعی بسیج برگزار خواهد شد.

برگزاری مجمع جهانی مستضعفین از سوی معاونت بین‌الملل بسیج، کاروان آوای خدمت(اجرای همزمان گروه‌های سرود پاتوقی در هزار نقطه از محلات سراسر کشور از سوی معاونت فرهنگی بسیج، افتتاحیه طرح جهادی همکلاسی مهربان تحت عنوان نذر هوشمند توسط بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان و نیز رونمایی از برنامه‌های فنی، کاربردی تربیتی و تولیدات حوزه تربیت شبکه صالحین(11 کتاب، یک اپلیکیشن، 15 موشن) از سوی معاونت تعلیم و تربیت بسیج، برنامه‌های سازمان بسیج در روز سه‌شنبه، چهارم آذرماه خواهد بود.

همچنین، چهارشنبه، پنجم آذرماه نیز برنامه‌های همچون نمایش اقتدار بسیجیان و تجدید بیعت با ولایت از سوی واحد مقاومت مردمی بسیج، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی، عمرانی بسیج در سراسر کشور(مرحله سوم نهضت کمک‌های مؤمنانه در سراسر کشور شامل کمک معیشتی، تأمین 30 هزار جهیزیه، لوازم‌التحریر و ...) توسط بسیج سازندگی و تقدیر از منتخبان جشنواره مالک اشتر از سوی اشراف فرماندهی بسیج اجرا می‌شود.

در آخرین روز از ایام هفته بسیج نیز برنامه‌های مختلفی همچون آغاز طرح «صنعت یار» شامل پایش و عارضه‌یابی صنایع راکد و نیمه‌فعال فلزی و معدنی کشور از سوی بسیج مهندسین صنعتی، آئین عطرافشانی مزار مطهر شهدا و طرح اکرام معسرین بسیجی و ایثارگر از سوی سرمایه انسانی بسیج برگزار خواهد شد.

همچنین، در ایام هفته بسیج، برنامه‌های سراسری دیگری از سوی بخش‌های مختلف سازمان بسیج مستضعفین اجرا می‌شود که بازدید از پایگاه‌های منتخب بسیج با حضور مسئولان ملی، استانی و شهرستانی(بسیج مساجد) و اعزام گروه‌های جهادی و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، حاشیه شهرها و روستاها برای ویزیت رایگان و خدمتگزاری به مردم(بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی) از جمله این برنامه‌هاست.

بازدید و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان(سرمایه انسانی بسیج)، برپایی غرفه‌های جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه(بسیج سازندگی)، برپایی ایستگاه‌های سلامت‌محور بسیج جهت توزیع رایگان ماسک و بسته‌های بهداشتی کرونا(بسیج جامعه پزشکی، معاونت مقاومت مردمی و بسیج اصناف) و برگزاری میز خدمت در اماکن عمومی به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم(بسیج کارمندان و بسیج مهندسین عمران)، از دیگر برنامه‌های سراسری بخش‌های مختلف سازمان بسیج مستضعفین در این ایام است.

برگزاری غرفه‌های خدمات مشاوره حقوقی، روان‌شناسی و خانواده و ... (بسیج حقوقدانان، بسیج جامعه زنان و بسیج طلاب)، برگزاری جشنواره فیلم و تئاتر مقاومت(بنیاد روایت فتح)، تداوم نهضت خدمت خالصانه و مؤمنانه در طول هفته بسیج با محوریت پویش هر بسیجی یک خدمت(آحاد بسیج)، میقات صالحین، حضور گروه‌ها تربیتی شهرستان در میعادگاه‌های نماز جمعه با رعایت ضوابط بهداشتی(معاونت تعلیم و تربیت) و برگزاری رزمایش مجازی ثامن با هدف تبیین مکتب مقاومت و تفکر بسیجی(معاونت سیاسی) از جمله برنامه‌های مختلف بسیجیان در هفته بسیج خواهد بود.

نهضت خدمت‌رسانی و امیدآفرینی با رونمایی از طرح عمران روستا(بسیج مهندسین عمران)، آزادسازی زندانیان معسر و غیر عمد مالی(بسیج حقوقدانان)، حضور گروه‌های امر به معروف بسیج جهت توجیه ضوابط بهداشتی و اهدای ماسک رایگان به افراد فاقد ماسک در اماکن پرتردد (معاونت اجتماعی)، نواختن زنگ بسیج در سامانه شاد آموزش و پرورش(بسیج دانش‌آموزی) و برپایی کلینیک دامپزشکی سیار جهت معاینه و واکسیناسیون رایگان دام در روستا(بسیج جامعه کشاورزی) از دیگر برنامه‌های سراسری بخش‌های مختلف سازمان بسیج مستضعفان در ایام هفته بسیج است.

ارائه خدمات حقوقی و مشاوره‌ای رایگان از سوی حقوقدانان بسیجی در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان(بسیج حقوقدانان)، رونمایی از نظام جامع بسیجیان، اعطای کارت ایثار به ایثارگران بسیج و رونمایی از کارت شناسایی ویژه فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج(معاونت سرمایه انسانی) نیز از دیگر برنامه‌های بسیجیان کشور است.

انتهای پیام
captcha