آغاز رقابت برترین‌های مسابقات كشوری قرآن در فارس / انصراف یكی از متسابقان
کد خبر: 3933587
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

آغاز رقابت برترین‌های مسابقات كشوری قرآن در فارس / انصراف یكی از متسابقان

مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از امروز به مدت یک هفته در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود که مسابقات بخش آقایان استان فارس امروز و مسابقات بانوان نیز ۲۳ آبان‌ ماه برگزار می‌شود.

شیوع كرونا باعث ایجاد تغییراتی در فعالیت‌های مختلف نه فقط در ایران بلكه در تمام نقاط دنیا شده است و برخی از فعالیت‌ها را تعطیل و بخشی دیگر را با تغییراتی ایجاد كرده است.

تغییر در شیوه برگزاری مسابقات قرآن یكی از انواع تغییراتی است كه در فعالیت‌های قرآنی طی این ایام شاهد هستیم كه امسال این تغییرات به مهم‌ترین رویداد قرآنی ام‌القرای جهان اسلام یعنی مسابقات سراسری قرآن اوقاف نیز رسیده است. مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در سال جاری با ضبط تلاوت‌ها در شهرستان‌های مختلف برگزار شد و فقط مرحله استانی بود كه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بدون حضور مخاطب به شكل حضوری،‌ اما محدود برگزار شد.

مرحله كشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیز در سال جاری غیرحضوری برگزار می‌شود كه در بخش آقایان این مسابقات با ضبط تلاوت‌ها در استودیو صدا و سیمای استان‌ها و بخش بانوان به شکل ویدئو كنفرانس همزمان با سراسر كشور برگزار می‌شود.

این مرحله از  مسابقات امروز، 17 آبان‌ماه به‌ مدت یک هفته در نقاط مختلف كشور برگزار می‌شود كه مسابقات بخش آقایان استان فارس امروز و مسابقات بانوان نیز در تاریخ 23 آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس، در حاشیه برگزاری مرحله كشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف بخش آقایان كه هم‌اكنون در صدا و سیمای استان در حال برگزاری است، به خبرنگار ايكنا فارس، گفت: در بخش آقایان امروز شاهد حضور نوید رزمجو در رشته حفظ كل قرآن، حسین پرندک و حسام قانعی در رشته قرائت ترتیل، سیدرضا نجیبی و محمدمهدی روحانی در رشته قرائت تحقیق، كاظم مؤذنی در رشته دعاخوانی و محمد بهرامی‌شاد در رشته اذان هستیم كه البته مجتبی فیضی، یكی از راه‌یافتگان به مرحله كشوری در رشته حفظ كل قرآن به‌ دلیل داشتن كسالت از حضور در این مسابقات انصراف داد.

موسوی با بیان اینكه این تلاوت‌های ضبط شده به تهران ارسال و در تاریخ 8 آذرماه داوری می‌شوند، گفت: مسابقات بخش بانوان جمعه، 23 آبان‌ ماه به‌صورت ویدئوكنفرانس و همزمان با سراسر كشور در سالن ثقلین اداره‌كل اوقاف فارس برگزار می شود.

مدیركل اوقاف فارس با اشاره به اسامی نمایندگان استان فارس در این مسابقات در بخش بانوان اظهار کرد: در رشته حفظ ۲۰ جزء معصومه احمدی و فاطمه محمدی، در رشته حفظ كل فاطمه ابراهیمی و زیبا زارع مؤیدی، در رشته قرائت ترتیل منیژه عیدی‌پور، در رشته قرائت تحقیق آسیه دهقان و در رشته دعاخوانی فرزانه زارعی در این مرحله از مسابقات به نمایندگی از استان فارس حضور دارند.

وی با بیان اینكه امسال شاهد تغییراتی در شیوه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف بودیم، اظهار کرد: روش رتبه‌بندی در این دوره از مسابقات به روش سنتی رتبه‌ای خواهد بود یعنی اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و زین پس روش ممتاز و عالی و شایسته تقدیر در مسابقات قرآن اجرا نمی‌شود.

موسوی با تصریح اینكه تمام رشته‌ها تک مرحله‌ای است و فینال ندارند، افزود: در این مسابقات ملاک قرعه‌ها در رشته‌های قرائت و ترتیل، به ترتیب ۱۵ و ۲۰ سطر است و همچنین ملاك قرعه برای رشته حفظ ۲۰ جزء دو سؤال ۱۵ سطری و حفط کل سه سؤال ۱۵ سطری و دعاخوانی ۶ دقیقه است.

انتهای پیام
captcha