مصوبات چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی اعلام شد
کد خبر: 3922023
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

مصوبات چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی اعلام شد

مصوبات چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اعلام شد.

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه هیئت مدیره طی روز گذشته، 18 شهریورماه، اظهار کرد: تاکنون دو جلسه فوق‌العاده و دو جلسه ماهانه اتحادیه تشکیل شده است.

وی افزود: رأی‌گیری برای انتخاب هشت نفر در چهار حوزه تخصصی آموزشی، پژوهشی، تبلیغ و ترویج و مدیریت به درخواست شورای توسعه (برای هر حوزه دو نفر) به منظور رأی‌گیری در پنجاهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای انتخاب نمایندگان بخش مردمی تشکل‌ها و مؤسسات در این شورا، تهیه سند توسعه با اولویت کیفی و کمی برای فعالیت سه ساله اتحادیه معطوف به بیانیه گام دوم انقلاب از جمله مصوبات این جلسه بود.

طلایی اظهار کرد: از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به سطح‌بندی و رتبه‌بندی مؤسسات براساس نوع فعالیت‌های کمی و کیفی براساس پارامترها در سه سطح و تخصصی کردن مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تشکل‌های قرآنی به صورت عام فعالیت می‌کنند و دنبال این هستیم تا طی برنامه‌ریزی مشخص، فعالیت‌های آنها را به صورت تخصصی در محورهای پژوهش، آموزش، تبلیغ و ترویج خلاصه کنیم، نه تنها صرف فعالیت در یک حوزه آن هم آموزش، موضوعی که اکنون شاهد آن هستیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی اظهار کرد: همچنین طی این جلسه مقرر شد تا مؤسسه‌ یا مؤسساتی به صورت پایلوت به عنوان «قطب‌های قرآنی» برای الهام و الگوگیری سایر تشکل‌های مردمی، معرفی شود. 

وی ادامه داد: بحث‌های جانبی چون استقرار مکان اتحادیه در اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت سابق و ... نیز مطرح شد.

انتهای پیام
captcha