هشدار آیت‌الله‌العظمی مدرسی به عقب‌نشینی فرهنگی
کد خبر: 3905778
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

هشدار آیت‌الله‌العظمی مدرسی به عقب‌نشینی فرهنگی

مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی گفت: اگر همگی به وظیفه خود در بازگرداندن امت اسلامی به فرهنگ اصیل مبتنی بر اصول حکمت و سرچشمه‌های صحیح آن عمل نکنند، امت با یک فاجعه فرهنگی رو‌به‌رو می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون عراق پخش شد، نسبت به رکود و عقب‌نشینی فرهنگی در امت اسلامی هشدار داد و گفت: اگر همگی به وظیفه خود در بازگرداندن امت اسلامی به فرهنگ اصیل مبتنی بر اصول حکمت و سرچشمه‌های صحیح آن عمل نکنند، امت با یک فاجعه فرهنگی رو‌به‌رو می‌شود.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) در دوران تاریخی و حساس عمر امت اسلامی، نقش احیاگرانه بزرگی ایفا کردند. در آن دوران طوفان‌های فتنه، جریان‌های کفر و دور کردن مردم از ارزش‌های آسمانی و توجه به رفاه، شهوات و امور بی‌ارزش رواج داشت؛ در همین زمان امام صادق(ع) بعد از پدر بزرگوارشان امام باقر(ع) اقدام به گسترش معارف الهی کردند و این کار با شناخت خداوند و اسماء آن، شناخت پیامبر(ص) و یادآوری آخرت و بیان تمامی معارف شرعی آغاز شد تا اینکه بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند که هر کدام از آنها نسلی از علما را تربیت کرده و همگی ستون خیمه برای حفظ ارزش‌های امت شدند.

این مرجع عالیقدر، امت اسلامی را به استفاده از سیره مبارک امام صادق(ع) برای بازگشت به منابع حکمت و ارزش‌ها دعوت کرد و افزود: تمدن‌ها تنها با وجود انسانی که نظام اجتماعی تمدنی خود را بر اساس ارزش‌ها و حکمت‌ها بنا می‌کند، برپا می‌شود و تمدن‌ها با همین ارزش‌ها و حکمت‌ها حفظ می‌شود و نتیجه می‌دهد.

‌آیت‌الله مدرسی تصریح کرد: امت اسلامی تنها بر اساس ارزش‌های والایی که قرآن کریم بیان کرده و نبی اکرم‌(ص) تحکیم بخشیده، بنا شده است که امتی میانه‌رو و بهترین امت است، اما زمانی که از آن منبع عظیم جدا شود و عقب بماند به مشکلات بزرگ تمدنی دچار خواهد شد.

یادآور می‌شود، جلسات هفتگی سخنرانی آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی
انتهای پیام
captcha