آمادگی 8 کاروان از زنجان برای اعزام به حج تمتع
کد خبر: 3903941
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

آمادگی 8 کاروان از زنجان برای اعزام به حج تمتع

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: 1135 نفر در قالب 8 کاروان آماده اعزام به حج تمتع هستند و منتظر تصمیم عربستان سعودی هستند.

آمادگی 8 کاروان از زنجان برای اعزام به حج تمتعابراهیم احدی، مدیر حج و زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت همه کاروان‌های حج تمتع تکمیل شده است و مراحل ثبت‌نام، معاینات پزشکی و آموزش‌ها به اتمام رسیده و کاروان‌ها آمادگی اعزام زائران را به سرزمین وحی دارند.

وی سهیمه استان زنجان برای حج تمتع امسال را 1135 نفر برشمرد و گفت: 8 گروه در قالب کاروان‌های مدینه قبل اعزام می‌شوند اما با توجه به بیماری کرونا اگر محدودیت‌های احتمالی برای سفر به وجود بیاید، تابع پروتکل‌های بهداشتی کشور مقصد هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ثبت‌نام کاروان‌ها از اسفندماه آغاز شده است، بیان کرد: به دلیل اپیدمی کرونا مراحل ثبت‌نام از جمله تکمیل اطلاعات، پرداخت مبالغ و بخشی از آموزش به شکل غیرحضوری انجام شده است و بخشی از آموزش‌های حضوری به دلیل اینکه کاروان‌های زنجان مدینه قبل هستند، پس از اعزام در هتل مدینه قابل برگزاری است.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همواره در طول سالیان گذشته نیز مورد توجه بوده است، بیان کرد: در مورد سرو غذا، اماکن زیارتی، اقامت در صحرای عرفات و سایر موارد توصیه‌های بهداشتی به زائران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: طبق توافق انجام شده برای سهولت تردد، زائران استان زنجان از ایستگاه پروازی فرودگاه زنجان به عربستان سعودی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha