تکمیل ۸۷ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع در زنجان
کد خبر: 3898143
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

تکمیل ۸۷ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع در زنجان

مدیر حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت ۱۱۳۵ نفری از این استان برای اعزام به مناسک حج تمتع در نظر گرفته شده است، گفت: تا کنون ۸۷ ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شده است.

تکمیل ۸۷ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع در زنجانابراهیم احدی، مدیر حج و زیارت استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: برای حج امسال برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و ثبت‌نام در کاروان‌ها مطابق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چنانچه مشکل خاصی نباشد، مناسک حج برگزار خواهد شد، بیان کرد: اگر اپیدمی کرونا شدید شد بنا به تشخیص سازمان‌های بین‌المللی شرایط برگزاری آیین معنوی حج تمتع تغییر خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: از استان زنجان ۸ کاروان مدینه قبل با ظرفیت ۱۱۳۵ نفر به سرزمین وحی اعزام خواهد شد و تا کنون ۸۷ ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شده و پروازها از فرودگاه زنجان انجام می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان زنجان یادآور شد: ثبت‌نام در کاروان‌ها از طریق سایت rezsrv.haj.ir انجام می‌شود که با این کار نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی و بانک نیست و افراد به شیوه الکترونیکی می‌توانند پرداخت‌های خود را انجام دهند.

وی همچنین به ثبت‌نام کاروان‌های عتبات عالیات پیش از نوروز اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا اعزام کاروان‌ها هم از طرف دولت ایران و هم دولت عراق به صلاح خانواده‌ها نبود و عده‌ای از متقاضیان هزینه سفر را پس از لغو اعزام‌ها دریافت کردند و مابقی هم می‌توانند برای دریافت وجه مراجعه کنند.

احدی ادامه داد: سازمان حج و زیارت در حال مذاکره برای اعزام زائران به عتبات عالیات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و چنانچه شرایط مهیا باشد پس از رمضان سفرهای زیارتی از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام
captcha